Πnn     
                                                                              

           Ano,  po  více  než  pěti  měsících  je tu opět Programování.
      Článků  je možná o něco méně než minule, ale snad vás něco zaujme.
      Nebudu vás dnes zdržovat úvodem. Teď už k jednotlivým příspěvkům:


                    VCC - Výheň Coding Compo!        - Dement & cpoc

      Soutěž  v  programování v assembleru dospěla již do čtvrtého kola.
      Jeho zadání a výsledky minulých kol se zde dozvíte.


               Perspektivně správný texturemapping   - ReDox

      Zase  něco o pokrývání třírozměrných objektů texturami, kterými je
      ReDox  zřejmě  posedlý, protože již více než rok do této rubriky o
      ničem jiném nepsal :-)


                          Bump mapping               - ReDox

      A  další  článek  o texturách. Tentokrát se zabývá bump mappingem,
      pomocí  kterého můžeme dát hladkému povrchu zdání trojrozměrnosti.
      Dokonce   ani   naprostá  většina  3D  akcelerátorů  bump  mapping
      nepodporuje  a v počítačových hrách dosud nebyl použit.


                Jak sobě vyrobiti demo grafické IV   - Piži

      Již  počtvrté  Piži radí začínajícím demo-programátorům. Tentokrát
      popisuje  zajímavý  efekt v textovém režimu, velmi oblíbený zhruba
      před šesti lety.


               Zpracování palety rastrových obrázku  - Libor Dachs

      Rozsáhlý soubor informací. Zabývá se zejména redukcí počtu barev v
      truecolor obrázcích a jejich převedení do paletovaného obrázku.


                             Prolog                  - HH

      HH nebyl spokojen s tím, že je v této rubrice moc pascalu a céčka,
      a  tak sepsal tento rozsáhlý článek o Prologu, který se od běžných
      jazyků velice liší.


                              Lisp                   - HH

      Další zajímavý programovací jazyk, který před pár lety oslavil již
      čtyřicáté narozeniny. A i přesto se stále používá.


                           Sítě a IPX                - Komat

      Kdo chce vytvořit nějakou hru pro více hráčů, která by šla hrát po
      síti, ale neví jak na to, má teď možnost se lecos dozvědet.


                         Umíte požádát?              - Piži

      Malá  Piži  úvaha  i  výzva,  určená spíše pro uživatele než
      programátory.


           To  je pro dnešek vše. Kdo četl programování v minulém čísle,
      jistě  si všiml, že tato rubrika vypadá skoro stejně. to proto, že
      se mi to tak líbí a je to přehledné.
           Množství textu v této rubrice mimochodem dosáhlo téměř tříset
      kilobajtů,  čímž bylo bez problémů překonáno nejenom minulé číslo,
      ale i dosud rekordní Programování ve Výhni #7.

           Pokud  máte  přístup  k internetu, neváhejte a navštivte nové
      stránky  Výhně  na  adrese  http://vyhen.site.cz  a prohlídněte si
      rubriku   Programování.   Všechny  dosud  vyšlé  články  jsou  tam
      přehledně organizovány a pár jich tam bude navíc. I některé starší
      zdrojové texty vylepšeny. A najdete rovněž odkazy na jiné stránky,
      které se zabývají programováním.

                                                    - Shakul -


                                             


            výheň