Myslíte si že dobrý simulátor v sobě musí mít nepřeberné množství
     akce, řízených  střel či  kulometné  palby? Myslíte si, že  v dobrém
     simulátoru nesmí chbět detaily jako  komunikace mezi letadly a věží?
     Myslíte si, že dobrý simulátor musí mít letové vlastnosti totožné se
     skutečným  letadlem? Myslíte si že skutečný  simulátor musí mít SVGA
     grafiku s  texturovanými povrchy  a samplované  zvuky všech činností
     letadla? Omyl. Já  píšu o  simulátoru, který nemá ani  jednu z mnoha
     věcí uvedených výše a přitom je skvělý a zábavný.

                              slavný Golden Gate 

        STUNT ISLAND se tak trochu vymyká všem ostatním simulátorům  a je
     tak  trochu  hodně  netradiční.  Ale  co  je  důležité, a  co  se  u
     simulátorů tak často  nestává, je originalita. Náplní  této hry je a
     to je nápad vskutku originální, létání kaskadérských scén pro filmy.
     Moje recenze  a následně  popis a  nakonec snad i návod na postavení
     své vlastní scény se bude týkat právě této hry.

                                Beverly Hills 

        Takže nejprve  recenze.  Začneme  prvním  parametrem,  který  vám
     obvykle  padne ihned  do oka. Je to  grafika. Grafika  všech menu je
     tvořena  kreslenými  obrázky  z  ostrova.  Například  u létání to je
     hangár, u odjezdu přístav u sťrihu střižna u Stunt Coordinatora jeho
     kancelář a podobně. Grafika semotného létání je pak  plně vektorová.
     Ano, milovníci plně 3d her si přijdou na své, neb ve hře není jediný
     sprite. U letadel  jsou vždy  zachovány hlavní rysy  a tvary takže i
     jinak letadle neznalý člověk pozná, že se mu na obrazovce mihla F-16
     nebo Jumbo. Letadla jsou přitom stínována gouraudem, ostatní objekty
     ve hře  flatem. Každý objekt  je opravdu  propracován ze všech stran
     takže ho můžete úspěšně použít pro jakýkoliv  zaběr. O tom ale blíže
     v oblasti zabývající se editováním.

                      stadión pro americkou národní hru 

        Druhý parametr, který se hodí sledovat u hry jsou zvuky, případně
     i hudba. S hudbou si ale autoři příliš práce  nedali, je vlastně jen
     u intra ( které je  mimochodem velice  vtipné - jedná se  o natáčení
     scény, kdy Fokker nalétáva na anglický  dvojplošník a. Po redýendgou
     z úst režiséra se opravdu rozjedou kamery a natočí jak němec namísto
     anglána sestřelí jeden z vozů s kamerou :)). Ozve se rezignovaně Kat
     end wansegejn a záběr se jede znovu, tentokrát  již úspěšně :)). ) u
     odchodu a u několika málo scén ( snad jen u  scény kde kachna  má za
     úkol zbombardovat policejní vůz ). Důležité je, že sami můžete hudbu
     používat ke vlastním filmům. Zvukové efekty jsou také  autory dodány
     k  většině  scén, bohužel  výstup  je  pouze dvojkanálový, takže moc
     radosti si neužijete.

                           budova OSN včetně vlajek 

        Hratelnost hry je vysoká, mě ale moc  lítání předepsané akrobacie
     nebavilo a tak jsem  se vrhl rovnou do natáčení  vlastních scén. A u
     tohoto ( myslím  natáčení ) není  moc  šance  o  hratelnosti mluvit.

                                  mrakodrapy 

        Posledním bodem, kterým by se hra měla hodnotit je zábava. Zde je
     to ovšem  velice  problematické.  Pokud  nevíte   co  dělat,  stavba
     jediné scény může  být neuvěřitelně  nudná. Ve  chvíli, kdy vás něco
     napadne, bavíte se až do té doby než  to  uděláte  úplně  skvěle. Já
     například skejsl celý den u vytváření co nejreálnější srážky vlaku s
     kamionem. Vystihnout  chování každého  vagónu, dodat  reálné zvuky a
     hlavně rozmístit kamery a natočit  dramatický záběr mi dalo práci na
     dost dlouhou dobu. Avšak uspokojení jsem dosáhl až když lidi uhýbali
     řítícímu se vlaku, když jsem jim snímeček  postil na  full screen ve
     tmě.

                              novogotický hrádek 

        Pro vás, co letadla, která se ve hře vyskytují, moc neznáte tu je
     jejich krátky  a snad  výstižný popis  včetně technických parametrů,
     vy co hru máte, určitě víte proč :))).

                           obávaná pevnost Alkatraz 

        A vy, co už  jste nedočkaví na  popis  točení vlastních  scén tak
     klikněte sem.

                                  elektrárna 

        Doufám, že vám můj článek nastínil jak hra vypadá a  jak zacházet
     s jednotlivými věcmi.

                                  Stonehange 

                                        Ahoj přístě
                                         vaše klíště

                                                        Marky


            výheň