Pureness -=-=-=-=-= Enter the age of contemporary demos... demos with a mood... 'Pureness' has a mood, and it'll set you in that mood when you watch it.... Pureness je debutové demo Singapoského teamu, který si říká Waterlogic. Bylo napsáno pro tehdy novou Singaporskou demo party Scene 95 (jak vidíte jde o celkem staré demo). Není zajímavé ani po technické stránce, ani skladbou jednotlivých efektů. Není nijak šokující ani extravagantní, chybí jakákoliv synchronizace z hudbou. Uvidíte zde vlastně samé klasické efekty - wormhole, plasma, image warp, texture mapping, phong shading, phong textury, motion blur, vodu a opět plasmu. Přesto se ale podle mého názoru výrazně odlišuje od všech ostatních dem, které jsem viděl. Výsledný pocit z dema je úplně jiný. Nikam nechvátá, každý efekt ma dostatek času na to, aby se ukázal v plné své kráse. Graficky je demo velmi pěkně zpracované a je doprovázené docela kvalitní hudbou, která přesně odpovída celkovému ladění dema. Není nikterak výrazná a působí uklidňujícím dojmem. Občas si ji pouštím pro čtení výhně. Celkový výsledek toho všeho je, že si neříkáte "ale fuj, další phongovaný torus, a už je tu celou 1/15 minuty", ale "to je ale pěkný torus". Zajímavé také je, že výkon počítače je naobtíž. Nepouštějte ho na mašině výrazně rychlejší, než je 486/66. Ani Vám to nepříde, ale připravíte se o požitek z celého dema. Na 486 bez localbusových, nebo PCI karet ale zase může být poměrně pomalé. Celé demo by šlo rozdělit na tři části. V první části jsou titulky. Je to jenom několik, celkem pěkně provedených obrázku za sebou. Dozvíte se, že grafiku má na svědomí Agen, muziku Zane a kód Rex Deathstar. Potom můžete obdivovat nazelenalou wormholi (celé demo je laděno do pastelévých barev, většinou do zelena, či do modra). V druhé části následují po sobě všechny zmiňované efekty. Provedení je zajímavé v tom, že na pozadí jsou vždy fotky holek z nějakého časopisu. Ve většině dem to nemám rád, ale tady to nepůsobí rušivě, fotky jsou pěkně vybrané a když už efekt za nic nestojí, je alespoň na co se dívat. Všechny efekty jsou průhledné a pouze zesvětlují či stmavují fotografii. Vypadá to opravdu pěkně. Asi nejlepší efekt je voda na konci, která vypadá asi nejlépe ze všech vod, které jsem viděl. Třetí část se zkládá ze tří oscanovaných obrázků od Agena. Každý obrázek se pěkně rozostří od středu a je vystřídán dalším. První je portrét jakési singaporky, který nevypadá příliš zajímavě, druhý je pravý americký sportovec. Ten vypada dost strašně a myslím, že v tomto demu nemá co dělat. Následuje další singaporka. Tento portrét už ale vypadá opravdu pěkně. Na konci je relativně jednoduchý efekt - dvě plasmy (podobné, jaké používá třeba mars na mraky) jsou proti sobě v perspektivním zkreslení. Ta horní je modrá a ta dolní je zelená, takže to vypadá tak trochu jako průlet nad krajinou. Efekt je pěkně barevný a vám už vůbec nevadí, že je na obrazovce několik minut. Počkáte na konec muziky, obrazovka se zatmí a je konec. Celé demo považuju za velmi zajímavé. Pokud vás nebaví trendy současné demoscény, zkuste ho. Nezaručuju, že se Vám bude líbit, ale za zkoušku to stojí. Vytknout se mu dá to, že na rychlejších mašinách běží příliš rychle a také to, že používá jakýsi podivný protected mod, vypne klávesnici a tak jsem pro Vás nemohl típnout obrázky. O demu by se dalo říct, že je uděláno s citem a působí nežně. Nevím o žádném jiném, o kterém by šlo říci to samé. Proto jej považuju za velmi originální a přes celkem líbivé zpracování nemyslím, že by to byl kýč. Není to styl dema, které udělal každý, pokud se mu dostane do ruky superrychlá rutinka na environment mapping. - HH - výheň