+----------------+
                              | Vstupní formát |
                              +----------------+

           Prvním  krokem  transformace  je  načtení  obrazu  ze  souboru.
     Předpokládáme,  že  se  celý  obraz  bude  vejít  do  operační paměti
     počítače  v  nekomprimované  podobě,  v  opačném  případě by se úloha
     nepříjemně  zkomplikovala.  Nicméně  stanovené  omezení  není  příliš
     přísné a naprostá většina obrázků mu snadno vyhoví.

           Je   rozumné  zvolit  jeden,  nebo  několik  málo  standardních
     formátů,  které  bude  aplikace  podporovat,  a v ostatních případech
     spoléhat  na  použití některého konverzního programu (například Image
     Alchemy).  Z  důvodu  snadného  nastavení transparentnosti obrázku se
     doporučuje  takový  formát,  který umožňuje zadat i alfa-kanál (alpha
     chanell)  pro  daný  24bitový  obrázek. Požití alfa-kanálu je popsáno
     například   v   [8].   Jde   o  další  rovinu  obrazu,  která  určuje
     transparentnost každého bodu. Je opět obvykle kódována osmi bity a je
     odstupňována s významem 0 - plně průhledná až 255 - plně neprůhledná.
     Barva  jednoho  pixelu  obrazu  je potom reprezentována 32 bity, tedy
     čtyřmi  bajty.  To  je  výhodné při zpracování na dnešních 32bitových
     procesorech.

           Obraz   s   alfa-kanálem   označujeme  jako  RGBA.  Informaci o
     alfa-kanálu   využíváme  tak,  že  každý  bod  s  nulovou  hodnotou α
     považujeme  za  transparentní, a proto jej nezařazujeme do zpracování
     obrazu.  V  závěru  všechny  takové  body opět označíme transparentní
     barvou.

           Dostatečně   jednoduchý   formát,   který   dovoluje  uchovávat
     informace  o  RGB  a RGBA je formát TARGA (Targa Image File) navržený
     firmou  Truevision  [21][17].  Tento formát je v nekomprimované verzi
     pro  svou  jednoduchost  velmi  rozšířený  a  tudíž vhodný i pro naší
     aplikaci.

                                                 


            výheň