Ye ar family je  velice netradiční a  svým způsobem dosti podivné
      demo. Vzhledem ke  své  tématické náplni  není pro  většinu  demařů
      nikterak Zajímavé, ale svým způsobem  se liší od  ostatní produkce.
      Já sice nevím  co  ve  finštině  znamená  slovo  HALME, ale převaha
      efektů vyvedených  v  různých  odstínech  růžové  barvy a  často se
      opakující symbol srdíčka hovoří za své. Ale přesto mne demo zaujalo
      ( nebo právě proto??? :) a  tak jsem se rozhodl o něm napsat. Takže
      hurá do toho.

        Začnu hardwarem. Demo je  velice dobře nakódované, zatím  jsem si
      nevšiml  počítače,  na  kterém  by  nechodilo. ( nepočítám  do toho
      prastroje třídy 286, ale i na 386 s koprem demo  šlo pustit ). Běží
      ve standartní VGA grafice 320*200*256. Co se týká podpory zvukových
      karet také se nevyskytly žádné  problémy. Demo  karty autodetekuje,
      podporuje  vše od  SB 2.0 a jeho klony  přes SB AWE 32 až po božské
      karty jako  je třeba Gravis  UltraSound ( bohužel se mi  však stále
      nedaří rozchodit ho na DA převodníku ). Na Gravisovi je sychrnizace
      s hudbou o něco lepší než  na  Blasterovi, ale to  je  patrně  dáno
      hardwarovým mixováním. Demo dokonce nemělo problém detekovat i  tak
      exotickou kartu jako je ESS  audiodrive s nastavením  port 220, int
      10, dma 3 s ovladači jen pro W95. K hardware je to asi všechno, jen
      že  podle některých správ  dokonce  podporuje  dual monitor system,
      bohužel  Ferda již  svého  herkula prodal  a tak  jsme  to  nemohli
      vyskoušet v praxi.

        Hudba.  Hudba  je   úplně  klasický  track  k  úplně   normálnímu
      komerčnímu  demu. Je  docela  dobře synchronizovaná  s jednotlivými
      efekty v  demu. Nejvíce  se  synchromizace projeví  při poblikávání
      nápisu HALME, ten totiž poblikává do  křiku HALME ozývajícího  se z
      reproduktorů.

        Grafika. Jak  jsem  se  již zmínil , grafika  je standartní  VGA.
      Efekty  jsou  víceméně  klasické, ale  vždy  doplněné  něčím navíc.
      V  průběhu  dema  se  několikrát  objeví  klasická  plazma doplněná
      chaotickými  nápisy  typu "Was ist das  Adidas" :)))). Je zajímavé,
      kolik je v demu animací nebo digitalizovaných obrázků. Zvláště když
      uvážíme, že například SAiNT od Halcyonu bylo dokonce kvůli množství
      animací diskvalifikováno z Assembly97. Jedním nepříliš  originálním
      efektem  je  muž stojící  na tanečním  parketu, kterému okolo hlavy
      probíhají  malá  barevná  světýlka.  Tento  efekt  se  již  objevil
      například v  demech  INSIDE a  OUTSIDE a  samotný světýlka  i v již
      zmiňovaném SAINTu. Velice mne pobavil  jeden efekt objevivší  se na
      samotném konci dema. Je to  auto v tunelu. Na obrazovce je klasický
      demotunel ( texura  po  stěnách  kulaté  roury ) a vy  ho vidíte  z
      pohledu  řidiče. Tedy  i  s přístrojovou  deskou. (  Trochu  mi  to
      připomělo  stré 64kilové intro  HUONO VOLVO, i když tam šlo  o něco
      jiného ). Když se ještě  vrátím k  digitalizovaným obrázům, pár vám
      jich  nastíním , abyste  skutečně  pochopili  atmosféru dema. Dům s
      mladým  párem na  střeše, ( romantický ) pohled na  lunu, fotící se
      rodina, prostě lyrika ve všech směrech.

        Shrnutí. Demo je zajímavé a  stojí minimálně  za shlédnutí. Vždyť
      o braku by ani nemělo cenu psát. Když si ho  prohlížíte naplníte se
      určitými pocity. U některých to bude odpor, u  jiných přitažlivost,
      ale tak to u  umění  většinou bývá. A protože demoscéna  je vlastně
      umění, není co dodat. A hodnota tohoto díla by se dala shrnout tak,
      že je to takový kýč, že je to až umění.

                                                             Marky


            výheň