• E • D • E • N •
                      


     Sedmý ročník  dánské "The Party"  bravurně zakončil loňský  rok kopou
     (IMHO)  výborných dem.  Když tak  prolízám jednu  produkci za druhou,
     říkám si, jestli se ReDox s tím vyhlášením dema roku krapet neunáhlil
     :). Bohužel  (pro autory), i tentokrát  se stala věc nemilá  a stejně
     jako na Assembly'97, bylo,  naprosto zbytečně, diskvalifikováno demo,
     které by se určitě (jako Saint) probojovalo do první desítky.
     Ano, je  to právě Eden  od francouzského týmu  Bomb, který díky  svým
     enormním  nárokům (32  Mb RAM  a  víc  jak stanovených  6 Mb  na HDD)
     ukončil svou pouť a téměř půl roku práce už v preselekci.

     Po úspěchu  na Saturne'96 (ve  spolupráci s Impact  Studio získali 2.
     místo)  je  Eden  jejich  další  "3D  only"  věc. Vše začíná obvyklou
     "credit  part",  kde  se  na  horizontálně  skrolujícím pozadí, které
     představuje  jakési  pseudoideografické  výjevy  vytesané  do kamene,
     vypisují jednotlivá jména autorů.

     Následuje hlavní  část celé produkce. Magickou  silou se ocitáte ve
     světě  "za zrcadlem",  kde ve  volném prostoru  levitují osamocené 3D
     světy.  Jako první  si kamera  zacílí "Pohádkový  svět", proletíte se
     duhovou  bránou  až  ke  středověkému  hradu  a  nahlédnete  do  jeho
     interiéru. Vše je pěkně vymodelováno a díky zborcené perspektivě má i
     komiksový nádech.

     Další  část, kterou  navštívíte jsou  "Egyptské pyramidy".  S kamerou
     proplujete  středem  antických  sloupů  a  branou  ve tvaru sfingy se
     vydáte do srdce pyramidy, kde  překvapivě najdete "3D bombermana" (hodí
     se tam jako pěst va voko, ale vzledem k jakés-takés souvislosti s ním
     a s názvem demogrupy, jsem ho tam strpěl).

     Třetím a posledním "světem" je kosmická loď. [Než se k ní však kamera
     stačí dostat,  mine ještě, za  kratičkého doprovodu Rage  against the
     machine, nečinně postávajícího chlápka  u krávy na miniaturním plácku
     s haciendou a palmami (smysl tohoto  výjevu mi jaksi uniká)]. Párkrát
     ji obkrouží  a i tentokrát  se vrhne do  jejích útrob. Zhlédnete  tam
     v poslední době populární efekt, tzv. Metaballs a IMHO velmi nápaditě
     zpracované "greetzy".  Textury jsou velmi  pěkné, ale nemohl  jsem se
     ubránit dojmu, že jsou grabnuté z Dark Forces.

     Až doposud vše působilo jako  nesourodý slepenec a tak jakousi pointu
     ukáže až  závěrečná scéna: kamera, která  detailně zabíra malý úlomek
     z ideogramu, zoomuje a ukazuje  tak divákovi futuristicky vyhlížející
     laboratoř  s počítačem,  který právě  provádí detailní  analýzu onoho
     předmětu. Kamera zoomuje  dál, vylétné oknem ven a  umožní vám výhled
     na  odporně  vyhlížející  město  budoucnoti  (tato  pasáž  je  docela
     odfláknutá).
     Krátká repríza kreditů a konec.

     Na  závěr   něco  o  hudebním  doprovodu.   Ten  tvoří  "neagresivní"
     elektronický základ velmi podobný Duneho a charakteristický motiv pro
     ten který svět: zpívaný žalm  dodá ten správný punc středního východu
     při prolízání  pyramidami, různé pípavé efekty  zas části s vesmírnou
     lodí, atd.

     Suma sumárum,  jde o zdařilé dílko.  Není sice tak dobré  jako "Kolme
     Pienta  Pukkia od Moppi  Prod.",  ale  za  shlédnutí   určitě  stojí.
     Jen doufám, že Bomb! nezabředne v těch 3D scénách nadobro.

                                                             Finarfin


            výheň