MindTrap / Trauma Stejně jako každý rok, konala se i letos v Helsinkách demoparty s názvem Assembly. V souteži dem skončilo na třetím místě MindTrap od teamu, jehož zvláštní název Trauma možná popisuje reakci na shlédnutí jejich dema... Skupina Trauma vznikla sjednocením dost známých teamů Dubius, Dee a Hysteria, které ale měli velké množství společných členů. Jak si možná vzpomínáte, demo Machines of Madness / Dubius zvítězilo na Assembly minulý rok, ale hodnoceno bylo často dost negativně, mimo jiné i ve Výhni #5. Asi právem. A hodně z toho, co platí o Machines of Madness, platí i pro MindTrap. Jenom 3D scén poněkud ubylo, jsou tam jenom dvě! To samozřejmě není všechno, ale přestože je tam i dost jiných efektů, připadlo mi demo velice krátké. Možná je to ale dobře, protože jinak by se moh divák začít brzy nudit. Co všechno se tedy v MindTrapu vyskytuje? Na začátku neco jako čtyři stínované kvádry - kupodivu bez textur! Ty v krátké chvíli zaplní celou obrazovku a pak se už objeví názvy Dubius, Dee a Hysteria a ještě samozřejmě Trauma. Následuje klasický tunel, který by naprogramoval i neandrtálec. Jenom v levé části obrazu je velice divný zeleno-žluto-hnědý obličej. (Asi se mu udělalo špatně z dem na Assembly 97.) A k tomu všemu se navíc objevují jména autorů. V další části rotuje krychle (drátový model) a v ní se mění jeden z bodů složený 3D obrazec (fraktál?) v jiný, podobne jako v první části dema Verses / EMF. Následuje asi nejzajímavější a opravdu pěkný efekt, kdy rotuje čtverec, v něm o málo vyšší rychlostí další, a tak dále. Velice špatně se to popisuje, tak jestli chcete vědět o co de, nezbývá než si MindTrap sehnat. Asi po dvou dalších efektech, které ani nestojí za řeč, přichází první 3D scéna - postavička beží, skočí do vody a plave. Voda vypadá jako voxel povrchy, ale kamera se kolem ní může libovolně natáčet. Potom se objeví koule, zabírající celou obrazovku a rotující v podivném tunelu, po ní se rychle a naprosto zbytečně střídají dvě hodně jednoduché 3D tunely, v jednom nesmyslně lítají světla a ve druhém je zase na konci obrázek jakéhosi netvora, před kterým skákají dvě koule... Tyhle scénky za moc nestojí a jejich rychlým střídáním to autoři už úplně zkazili. Pak pro změnu zase 3D tunel, tentokrát složený z barevných světýlek, mimochodem velmi divných. A logo Trauma v rozlišení 640x480 a konec! Opravdu konec, ani se mi nechtělo věřit že to tak rychle skončilo. Co se dá dělat, přestože se mi líbí trošku jiná dema než ReDoxovi, MindTrap mezi ně nepatří. Nezapomněl jsem na něco? Ale ano, zapomněl! Na začátku dema si můžeme vybrat, zda chceme použít 8bit, 15bit, 16bit, 24bit nebo 32bit grafický mód 320x200. Kupodivu i v TrueColoru demo vypadá, jako by používalo jenom 256 barev, s demem Boost se to vůbec nedá srovnat... Škoda... V 320x200x256 to ale nevypadá dobře, proto zde nejsou žádné screenshoty, alespoň je Výheň kratší. A ještě jsem zapomněl na hudbu - ta je tak nevýrazná, že člověk má po skončení dema pocit, jako by tam ani žádná nebyla. Ale je celkem zajímavá... Závěrem: Demo MindTrap vám doporučuji jenom tehdy, pokud patříte mezi skalní příznivce Dubiusu a dema Machines of Madness. Jinak se mu klidně můžete zdaleka vyhnout bez obav, že bude váš život o něco zajímavého ochuzen. - Shakul - výheň