Disney's Asi před šesti hodinami jsem odpadl od klávesnice, poté, co jsem dopařil jednu z nejlepších hopsaček - skákaček, co kdo pro pécéčka udělal. Možná si myslíte, že trochu blouzním, ale Aladin je opravdu skvělá arkáda. Pro ty z vás, co nevíte, o jakého Aladina jde, tedy krátké intro. Před mnoha a mnoha lety ( myslím, že tak před třemi a půl roky ) vydalo studio Walta Disneye jeden z mnoha kreslených filmů. Jak už to u novodobých Disneyovek bývá, komerce nebyla od promítání daleko, a tak jste už při premiéře mohli dostat plyšové džiny, puzzle či jiné hry s motivy Aladina, jeho džina, opičky Abua, princezny, Sultána, zlého Jaffara a já nevím co ještě ve filmu vystupovalo. Sám film mne ale překvapil. Dějová linie sice nebyla nikterak úžasná, celkem se kryla s dějem originální pohádky a pouze ji sem tam okořenil klasický Disneyovský vtípek, ale zcela bezkonkurenční byla hudba. Hudba na mne udělala takový dojem, že jsem si film, když jsem ho měl půjčený, pustil asi čtyřikrát, nežli jsem se nabažil. Také jsem měl štěstí, že jsem měl originál verzi a žádná z písní nebyla nemožně překládána. O filmu tady však psát nebudu. Důležité je, že se v rámci toho komerčního balastu kolem vzniku nového filmu objevila na scéně také hra inspirovaná tímto filmem a tato byla mimořádně kvalitní. Hra je, jak jsem se již zmínil, klasickou hopsačkou skákačkou. A tak vám ji pomalu začnu popisovat, abyste si jí všimli i vy. GRAFFa: Grafika hry je velice zdařilá. Není to sice žádná SVGA, rozlišení je 320*200 ve 256 barvách, ale nemyslím, že by to bylo na škodu, ba spíše naopak. Animace jsou totiž přímo z dílny Walta Disneye,a proto zaujmou. Navíc jsou i docela vtipné ( flusající velbloud, voják pojídající koláčky když vás nevidí, voják, kterému po zásahu spadnou kalhoty a hlavně na klaždém rohu džin poněkud jinak ) a dělají ze hry velice pěknou hopsačku. Prostě grafika je na hře jen dobrá. MUZAkk a SFxx: Hudba hry je skoro stejně skvělá jako hudba filmu. Je to ale dáno hlavně tím, že je to hudba z filmu, pouze předělaná do modulů. Co do zvukových efektů si aladin také vede skvěle, protože jsou také na každém rohu. Švihání mečem, plivání velbloudů, šustění pouštního písku a vítr svištící kolem uší při rychlojízdě na létajícím koberci je jen slabý výčet toho, co všechno se z vašich bedniček ozývá. Trošku nevýhodou ( jak pro koho - zdravím ReDoxe ) je podpora, protože verze, kterou jsem měl, je SB only. HRATELNOst: Hratelnost je kámen úrazu, kvůli kterému určitě právě ALADiN ztrácí obrovské množství příznivců. Již od třetího levelu je hra neuvěřitelně tuhá a v lávových jeskyních ztrácíte jeden život za druhým. Autoři hry to totiž dodatečně nedomysleli a dali hře dva navzájem si protiřečící parametry. Nemožnost sejvovat a omezený počet životů. Normální člověk se v takovémto případě dost často dostává až k nepříčetnosti. Když si vezmete nějakou jinou legendární chodičku ( hlavně z dob 8-bitů ) tak tam vždy najdete alespoň jednu z těchto možností ( PITFALL, PRINCE - neomezené životy ). U ALADiNa jsem nakonec našel jedno jediné rozumné řešení. Prostě jsem nahodil GameWizarda, cracknul si životy a energii a i tak jsem měl se hrou plné ruce práce. Díky této nečestné pomoci jsem se však nakonec prokousal no konec hry. Stojí to za to. Bylo to pro mne tři a půl hodiny skvělé zábavy,než jsem se dostal na úplný konec a zničil zlého Džafára. Odměnou je samozřejmě polibek princezny, sama princezna a hlavně - půlka sultánství :). Jak to celé shrnout? Aladin je technicky perfektní komerční hra, která sice nemá nikterak originální děj, ale stejně je natolik strhující, že vás alespoň nachvilku zláká k pařbě. Napřečtenou Marky výheň