*-------------------------------------------------*
              |                APHRODITE'S CHILD                |
              |                ♂♀♂♀♂♀♂♀♂♀♂♀♂♀♂♀♂                |
              |           ANYONE WHO HAS INTELLIGENCE           |
              |      MAY INTERPRET THE NUMBER OF THE BEAST.     |
              ||              IT IS A MAN'S NUMBER.            ||
              ||                  THIS NUMBER IS               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              ||                                               ||
              |         (THE APOCALYPSE OF JOHN..13/18).        |
              |                                                 |
              |        COMPOSED BY VANGELIS PAPATHANASSIOU      |
              |              LYRICS BY COSTAS FERRIS            |
              *-------------------------------------------------*

     Abych  se  přiznal  tak nevím vůbec jak začít [...už si začal].Tak to
     zkusím    takhle   "TA   DÁDA_DÁ_DÁDA_DÁ_DA"  [...seš   hluchej   jak
     poleno].Pokud  máte  jistou  dávku  představivosti,tak  jste to možná
     poznali,zvláště   pak   jestli  jste  si  pozorně  přečetli  nadpis a
     zjistili,  že  tento  článek  má  co dělat s mistrem Vangelisem. [...
     komerčák,né  mistr].Vlastníkům  CD Portraits teď dopuručuji pustit si
     skladbu  č.11  a jít si postavit na kafe [...už vám chybí jen loďka].
     A  takto  by  se dalo pokračovat do nekonečna,neboť právě Vangelis je
     autorem    mnoha   doprovodných   skladeb   k   různým   dokumentům a
     filmům.Zasvěcenec  [...a  ty seš teda co?] si možná ještě vzpomene na
     spolupráci  Jon  a Vangelis, ale to je tak všechno.Možná,že by nebylo
     od  věci  si  krátkým SEZNAMEM   připomenout  tvorbu  tohoto  Řeckého
     hudebníka. Na začátku jste si mohli všimnout,že prvních pět titulů je
     nahráno  společně  s  Aphrodite's  Child  a  vy  si teď říkate:"Co to
     vlastně je zač [...kravina jak jinak]?

     Dřív než o Aphrodite's Child budu mluvit trochu do podrobna,tak musím
     čtenáře  upozornit,že  informativní hodnota tohoto odstavce je značně
     rozporuplná, neboť  o  tomoto  seskupení  se informace shánějí velice
     špatně  [...spíš  seš  línej jak veš]. Bylo to asi takto: Někdy kolem
     roku 1968 se dali dohromady čtyři velmi universální hudebníci řeckého
     původu,  kteří  se znali už z dřívějška[...jak to můžeš vědět?]. Byli
     to   Vangelis  Papthanassiou,Demis  Roussos,Lucas  Sideras  a  Silver
     Koulouris.  Psal  se  již zmíněný rok 1968,celá amerika šílela a milé
     Řeky  napadlo,že  by se mohli také přidat.Vymysleli rozporuplný název
     Aphrodite's  Child [...kolik litrů uza na to potřebovali?] a natočili
     první  album  s názvem Rain And Tears.Pak ješte další čtyři,z kterých
     nás  zajímá  to čtvrté(1970),jenž bylo pojmenováno velice jednoduše a
     výstižně  "666".Texty  k tomuto albu jsou prací dnes poměrně slavného
     režiséra  Costase  Ferrise (film Rembetiko) [...jen aby to byl on,víš
     že se všichni jmenují stejně!].Který přebásnil některé pasáže z části
     Bible (v  češtině  nazývané  jako  ZJEVENÍ (SVATÉHO)  JANA TEOLOGA) a
     připsal k nim zbytek TEXTů.Tato poslední část Nového zákona je dělená
     do 22 kapitol(Bible Kralická), já se pro ilustraci na chvíli zastavím
     u kapitoly č.8 odstavce 10 a 11.

     10.A  vtom třetí anděl zatroubil,i spadla s nebe hvězda veliká,hořící
     jako pochodně, a padla na třetí díl řek a do studnic vod.

     11.A  jméno  hvězdy  té  bylo  Pelyněk.I  obrátil  se třetí díl vod v
     pelyněk, a mnoho lidí zemřelo od těch vod, nebo byly zahořkly.

     Není  na  tom  vůbec  nic  divného až do té doby,než si uvědomíte, že
     pelyněk  se  rusky řekne Černobyl.A takovýchto podobenství je zvláště
     tato  část  Bible  plná.Není  proto  divu,že  se  stává námětem mnoha
     uměleckých děl.

     Hudba  je  čistě  Vangelisova  a  vyznačuje  se  rockovým [...takovej
     čajíček  :(  ]  zabarvením.Častá je změna nástrojů.Zpívají a recitují
     Vangelis   a   Roussos.Zadní   vokály   zpívají   Sideras   a  Harris
     Haltkitis(host).Ve   skladbě   "ω"   zpívá   [...spíše   řve]   Irene
     Papas.Motivy  všech  podstatných skldeb jsou zastoupeny v předposlení
     skladbě   All   The  Seats  Were  Occupied.Celek  působí  jako  mírně
     schizofrení  muzikál  (muzikál to ale není).Jednotlivé motivy na sebe
     navazují  v  dosti  složitých myšlenkových pochodech [...jinak řečeno
     vůbec].  Je  těžké vysledovat hlavní myšlenku,protože je nechán velký
     prostor  pro  posluchače,a  tak se o to nebudu ani pokoušet. Nálada v
     mnohém   připomíná  reklamy  na  PEPSI  [...fuj!]  (Generation  next)
     zvláště  pak  tu  úplně první[...bůh ví kdo ji točil?]  Celkově to je
     dílo,  které  nezapře kvality svých autorů a vysvětluje směr jakým se
     Vangelis ubíral dále.

                                                                   MANFRED
                                                                   [...a JÁ]


            výheň