.gv                                                      
                                                                          
                                                                           
                                                                         
                                                                          
                                                                        
                                                                
                                                  
    .  P  .  R  .  O  .  G  .  R  .  A  .  M  .  O  .  V  .  Á  .  N  . Í .

           Jako v každé Výhni  je tu opět oblíbená  rubrika Programování.
      Tentokrát  ji mám  pro změnu  na starosti  já  (Shakul).  Ale je to
      vlastně celkem jedno, většinu práce stejně udělá ReDox...

           V několika  posledních číslech Výhně se stalo  téměř pravidlem,
      že tato rubrika je velice obsáhlá.  Nejinak je tomu i dnes. O čem se
      z ní tedy  můžete dozvědět?  Zajímavý a poučný článek sepsal HH.  Je
      pravděpodobně jedním  z nejdelších,  které kdy v této rubrice vyšly.
      Jeho  text  zabírá  téměř 128KB,  což je víc,  než  všechny  ostatní
      příspěvky o programování dohromady. Je to úvod do GNU. Že nevíte, co
      to je?  V tom případě byste se měli dát hned do čtení!

           V  článku  od  Bulba  si přečtete  o algoritmu pana Bresenhama.
      Na to volně navazuje  ReDoxův texture-mapping.  V Grafických fintách
      od Hippa  je návod,  jak použít paletu 256-barevných grafických módů.
      Stále  je  ještě  hodně  těch,  kteří programují  v reálném režimu a
      o režimu chráněném  vědí málo, nebo i vůbec nic. Hlavně jim je určen
      Chráněný režim II od Valora.  Tentokrát popisuje  způsob  adresování
      paměti.  Koho už nebaví programování v grafických módech, tomu Marky
      vysvětlí Textový mód od základů až k režimům jako 132x60.  Někomu na
      textových režimech vadí ošklivý a skákavě se pohybující myší kursor.
      Naštěstí se toho ošklivého čtverečku lze zbavit. KubaS Vám vysvětlí,
      jak udělat grafickou myš v textmodu!  Možná jeho článek  inspiruje i
      ReDoxe a v přístí Výhni bude krásný  a plynule se pohybující kurzor!
      A již zbývá jenom Markyho návod na to,  jak je možné co nejúspěšněji
      típát obrázky v chráněném režimu.

           Doufám,  že  Vás  některé  z příspěvků opět zaujmou a po jejich
      přečtení  se budeme znovu těšit na další číslo Výhně, které bude již
      osmé  v  pořadí. A nezapomeňte, že přispět svým článkem můžete i Vy!
      Stačí  ho  jenom  napsat. Také nám sdělujte, o čem byste se zde rádi
      dočetli  v  příštích číslech a samozřejmě i názory na tuto rubriku a
      celou Výheň. Nebo pište i cokoliv jiného, hlavně ať je Vašich dopisů
      víc...

           Všechno ale jednou skončí (kromě Výhně) a teď končí i naše malá
      programovací poradna. Přečtení všech těch článků Vám snad nějaký čas
      zabere,  a jsou tady ještě  ostatní části Výhně,  určitě také velice
      zajímavé.  Následuje  už jenom  přehledný  seznam  výše popisovaných
      příspěvků  z této části Výhně.  Já se s Vámi  pro tentokrát  loučím.
      Tvořte něco pěkného a mějte Výheň rádi!
                                                 - Shakul -



                                  Úvod do GNU  - HH

                             Bresenhamův algortimus  - Bulb

                            Lineární texture-mapping  - ReDox

                                 Grafické finty  - Hipp

                               Chráněný režim II  - Valor

                                      Tisk  - Hipp

                                  Textový mód  - Marky

                            Grafická myš v textmodu  - KubaS

                        Típání obrázků v protected módu  - Marky


            výheň