Tak. Zlý japonský imperátor Tajo to má za sebou a já můžu psát recenzi. Nejdříve se trochu musím vyzpovídat z toho, jak složitě jsem tuto starou gamesu scháněl. No dopadlo to tak, že určitému člověku jsem musel nahrát pomalu dvě giga a pak mi teda Pacifica nahrál (17 MB) :). No ale nakonec předemnou na hardddisku ležel a já se po malých potížích s instalací (musel jsem najít 9 disket !) mohl pustit do pařby. Shodou okolností mi to vyšlo na jarní prázdniny, takže nic nebránilo dvacetihodinovému maratónu, pak spát a zase...no moc dlouho to netrvalo, protože za dva dny to bylo pryč ! Když to porovnám s délkou Strike Commandera, s kteroužto hrou budu porovnávat, tak délka nijak závratná... Z kouřově zabarvených oken mi určitě mávají... Když pominu problémy se dvěma zvukárnama v compu a tudíž občasným kousáním při spuštění hry, tak je naprogramována poměrně stabilně, prostě engine stejný jako Strike Commander. V něm jste měli trochu víc možností, jak letadlo sejmout. Buď efektně raketkou nebo prostým dogfightem. A jak to vyřešili tady ? Prostě se střílí jenom kanónem ! Děj je oproti až skoro detektivním zápletkám SC trochu přímočarý, ale přesto poutavý. A když v pozdější fázi hry dostanete velení nad taktickou přípravou misí (kdo, s kým, v čem a jak poletí), tak vám to ani nepřijde. Oproti Strikovi, kde jste lítali jen s F16-Talon a pár posledních misí s F-22, je zde mnohem širší výběr - WildCat, HellCat, Corsair, HellDiver, Devastator, Avenger a jiná skutečná (aspoň myslím) námořní letadla z II. světové války, přesněji roku 1942. Já jsem osobně větším příznivcem moderního boje (I.sv.válku nemůžu skoro vystát) a když už tak Spitfirů nebo Hurricánů, ale budiž - ono je totiž HellCat taky hodně dobrý letadlo. Všechna letadla mají velmi specifické a rozdílné vlastnosti, což se započítává jako bod k dobru. A letíme !! Náplň misí není nijak různorodá, ale kupodivu nikdy nenudí - útoky na křižníky, letadlové lodě, konvoje a spousty dalších (zajímavé je, když vaši lidi se hádají při jedné misi, že nebudou střílet do bezbraných vojáků na vyloďovacích šalupách - samozřejmě nakonec souhlasí -> jatka :) ). Dále jsou to útoky na letiště, kde máte za úkol buď celé letiště zlikvidovat, nebo odstranit bunkry v okolí pro výsadek pěšáků. Eskorty, ochrana vlastních lodí a hlídkovací lety proti všudypřítomným Zerům jsou samozřejmostí. Zajímavostí je v posledních fázích hry obrana mateřské lodi před útoky Kamikadze. To přiletí nenápadný pomalý bombardér, vy si všímáte stíhaček, a pak z něj něco vypadne. Zažehne to trysku a začne to velkou rychlostí mířit k lodi. Pak už se můžete jenom modlit, aby byl japončík šikmovokej až moc a netrefil se. Vy prozmněnu na cizí lodě útočíte torpédy, které chvíli letí než se ponoří do vody a pak nechávají krásnou stopu na hladině, nebo 100lb, 500lb a 1000lb bombami, což je trochu složitější, protože když to nezvednete včas, tak to schytáte i s lodí. Po výbuchu se na hladině rozjede krásná tlaková vlna a vy to všechno můžete pozorovat z virtuálního kokpitu jako ve Strike Commanderovi. Lodě se pěkně potápějí, nejdříve výbuch, gejzíry vody, následný požár a kouř, pak záď začne klesat pod hladinu, až zmizí celá loď. No a v závěru hry to pustíte na Imperial HQ, stylovou japonskou stavbu s věžičkama, kde sídlí onen zlý imperátor Tajo, který se i přes jasně prohranou válku nechce vzdát. Kamikadze Japončík - Banzaííí...! Tak abych to zhodnotil - tahle hra je pro milovníky Strike Commandera (k nimž se počítám), dobrých simulátorů II.sv.války (nebojím se říct že jedním z nejlepších) a vůbec příznivce dobrých her. Chcete si sundat z oblohy nějaké Zero a potopit bitevní loď Yokohama ? Žádný problém ! (možná funkční analogový joystick...) GOnDaR výheň