•-> 64 kilobajtů od našich sousedů <-• Tentokrát jsem byl pověřen učinit recenze třech šedesátičtyř kilových inter. Ještě nevím jak to vše dopadne, protože všechna z oněch inter mají hudbu pouze na GUSe, a tak se budu muset obejít (vy samozřejmě také) bez jejího popisu. Ještě než přikročím k samotným minirecenzím, prozradím o jaká intra se jedná. Všechna pocházejí ze země našich slovenských bratří. Jsou to: Dalt / Mist, Xaos2 / Mist, Psitron / Zden. Začneme u teamu Mist, aby to bylo tak nějak pohromadě. Dalt. Jedná se o klasické (alespoň tak trochu) 3D intro. Objekty jsou drátové s motion blurem. K vidění jsou rybičky, nějaké zbytky starověkého města pod vodou a větrák ve tvaru znaku teamu Mist. Nic jiného se v tomto kousku nevyskytuje. Snad jen občasné probliknutí nápisu. Jinak se jednou za uherský rok trhne celý obraz (úmyslná chyba) a občas se přes obraz něco zavlní. O hudbě vám neprozradím absolutně nic, poněvadž jsem ji nikdy ani kouskem ucha nezaslechl. Dalším dílkem od Mistu je Xaos2. Zde se zdržím o něco déle. Všichni si jistě vzpomínáte na dobré demo Xaos. Jeho úspěch byl vystavěn především na perfektní hudbě, zvukových efektech a skvělé synchronizaci tak trochu na oči tvrdých efektů. Intro Xaos2 je, jak jste samozřejmě uhodli,"pokračováním" původního Xaosu. A abych historii ukončil kompletně, tak původní Xaos je zase okopčené a zlepšené intro Poison od Zdena. Tak a teď už se dostanu k samotnému Xaosu2. Řekl bych, že ze všech mnou dnes recenzovaných inter, je Xaos2 nejoriginálnější. Bohužel celé dílo postrádá jakékoli souvislosti mezi efekty, jež se v něm vyskytují. Možná, že úroveň zvedá hudba, ale tu jsem opět neslyšel. Ještě výčet všeho, čeho se můžete v Xaosu setkat. Nějaké čáry létající přes obrazovku, vyripané animace z playeru modulů GRiNd, rychle měnící se čísla, rotující a zoomující obrazce, odvíjející se spirály, atd... Závěrem si ještě neodpustím poznámku, že se mi tento projekt pozdává šitý horkou jehlou - z toho vyplývají všechny moje výhrady (nesouvislost efektů, atd...). Naposled tu máme věc od Zdena, a to sice Psitron (přesněji Flight of Psitron). Když řeknu, že je to variace na intro Dalt (možná, že pořadí vzniku bylo opačné), nebudu se moc mýlit. Opět se zde vyskytují rozblurované drátové 3D objekty, akorát místo rybiček je zde jakýsi ježek v kleci, ale bez klece a trosky města byly nahraženy hypermoderními konstrukcemi, věžemi a jinými ocelovostmi. Oproti Daltu mě mile potěšila přítomnost různých plazem a obrazců. Naopak mi chyběly úmyslné chyby v obraze (prostě takové to škubání, vlnění, sněžení, atp...) a nápisy. Kdybych měl obě intra porovnat, jednoznačně vítězí Psitron. Zde ještě malé odbočení. Dost mne štve absolutní ignorace non-GUS karet v oblasti 64k. Autory sice chápu, že s GUSem jde kód směstnat do menší velikosti, ale co my chudáci s blástry. GUS se dá sice sehnat i v dnešní době, ale jedná se o GUS PnP, a ten standardně obsahuje pouze .5M RAM a stojí něco okolo 5500,- Kč včetně DPH (Pokud bych chtěl alespoň 1M, musel bych zase pracně shánět 2 kusy starých 30pin SIMMek, a po těch se taky nyní jen zaprášilo), takže všichni, kteří asi před dvěma lety zakoupili skvělý GUS ACE si mohou gratulovat a mluvit o štěstí, že se tak stalo (ale wejftejbl je stejně lepší na originál MPŮčku :)))))) A ještě pár slov na závěr. Z inter, která jsem tentokrát recenzoval (pravda, recenze to nebyly zrovna dvakrát dlouhé a povedené a šité byly stejně horkou jehlou jako Xaos2), nemám moc dobrý pocit. Ještě jednou, a už to bude nudné, připomenu, že recenzovat dema bez možnosti slyšet hudbu z nich, je přinejmenším nemožné, ale stalo se, a tak mi to, prosím, odpusťte. Při dalších, kvalitou už snad lepších, recenzích na dema, intra a vůbec se s vámi těší Ferda výheň