, . , , , . , , , , , , . , , , , , , , . . , . , , , . , , , , . , , . . , , , . . . , , , , . , , , , , , , , , , , , , Mikroproce,1993 , . , , . , , , , , , , , , Onehdá se dostalo do mých rukou, které, byli nedávno poškozeny sekyrkou, jedno, nekalý CD. Jak všichni předpokládáte ,bylo pirátský. ,Prohlídnul jsem si hry a chtěl, si vyzkoušet nějakou novou, dosud neprobádanou hru. DRAGON.ARJ, hmmmm, to zní docela dobře. Du to toho. , , Úvodem bych chtěl pouze podotkoun, že již předem obdivuju Firmu Mikroprose, jak dokázali takovouhle bezvadnou hru rozhejbat na zastaralých 386 s pouhýma dvouma megama paměti !!! Příběh začíná přesně dvacet let před královou smrtí (to je asi tak přesný jako Je o pět minut víc než před pěti minutama). V tento den se rozhodl král skoncovat se zlem v jeho království. Vyjel, spolu se svým synem a královským čarodějem, naproti nejisté budoucnosti. Zanedlouho přijeli na dohled k zlonosné hoře a po menší poradě se vstříc nebezpečí ubíral již jen čaroděj. Dorazil k oné zlé hoře a vypustil své nejsilnější kouzlo. Ani protivník se nenechal zahanbit a zaútočil jako první. Jeho kouzlo bylo naštěstí odraženo a jak se tak říká mezi námi kouzelníky -nedáš dostaneš- byl poražen. Království je na dvacet let v chatrném míru. Po oněch dvaceti letech... ..."Žij dlouho, náš nový králi". Asi tak nějak vypadá uvedení do příběhu zvaném DragonSphere. Vy, jako nový král, se probouzíte na posteli. Ihned jak vstanete, tak Vás musí ohromit perfektně rozanimovaná postavička krále, a nejen krále, všechny postavy působí jako živé. Když se král například vrhne vstříc novým dobrodružstvím do studny no to je prostě dokonalost sama. Jak se přehupuje přes okraj, to ho skoro chcete zastavit jak vypadá reálně. Animacím ve hře se prostě nedá nic vytknout. Vůbec k nejefektivnějším patří umírání krále. Ta smrt je tak hezká Grafika je taky dost dobrá. Všechny prostory jsou detailně prokresleny a barvami Mikroprocesoráci taky nešetřili. Kdybych měl srovnávat grafiku mezi DS a Beneath a steel sky, tak by asi přece jenom vyhrálo DS, ale opravdu jen o malinkato. Miluju práci. Dokážu se na ní hodiny dívat. Zvuky... "Zvuky? Tady někdo mluvil o zvucích? Vždyť tam žádný nejsou!" No správě, konečně se někdo ozval z řad čtenárenstva. Pokud nepočítam zvuk, alébrž potlesk, při korunovaci, tak tam vážně žádný zvuky nejsou. Zvuky jsou asi největší slabinou celé hry. Když už jsme u těch slabin, dost veliké mezery jsou v scénáři. Například, když autoři nevěděli jak dát do hry panenku, tak Vám ji jednoduše daroval stín v jeskyni, nebo flašku s mouchama jste vyhráli nad obchodníkem spolu s několika (asi s pěti) dalšími potřebnými i nepotřebnými věcmi. Dál, při takovém souboji s zuřivým provazem se lehce může stát, že do Vás ten špagát strčí a je z Vás mrtvolka. Muzika je v průměru. Nikoho by neměla příliš uchvátit a zase naopak. Pořád se střídá takže nikoho nemůže unudik k smrti. Když mě, osobně, muzika neuchvátí, tak jí vypnu a pustim si spíš nějakou kazetu nebo rádio. Mezi klady hry přiřazuji schopnost automatického nahrátí pozice při vsoupení do nové místnosti nebo při spadnutí programu. To pak stačí pouze vyvolat a nemusíte se bát nějakého nepříjemného překvapení. Mezi nevíhody (tedy alespoň pro mě) jsou objemné rozhovory, protože nejsem zrovna kovanej v jazyku anglickém. Při těchto rozhovorech je třeba si některé informace poznamenat, a proto jsem postrádal také něco jako zápisník přímo ve hře. Přeci jenom, zapisovat si vše na papír, pak ho hledat, teď ho stratíte... no hrůza jenom pomyslet. Teď bych si dovolil jeden pozdrav mému bratříčkovy, ten byl tak laskav a stratim mi muj papír ke hře Cannon Fodder. Opravdu děkuji, jeden den hraní v pr..li!!! Celý příběh se odehrává v kouzelné zemi. Na Vaší mapě země je označeno celkem pět lokací: Brynn-Fann (země motýlího krále, bludiček, pomatených víl a hladových žabiček), Slathan ni Patan (země měničů, poustevníků a jiných pochybných stvoření v podobě zelených žab s chapadlami), Soptus Ecliprus (poušť, poušť, poušť... a někde hluboko v ní prosperující obchodník, který si rád hraje), mágova věž (oblast vyznačující se ženou Llanie, která je svou postavou nepodobná mužům, mudrc, přerostlých brabčáků, mluvící křoví, zuřivý provaz, krysy a hlavně sídlo zlého čaroděje Sanweho) a poslední lokací je jeho království plné poddaných a jiné chamradi (královna atd.). Neni nad jubilejní sjezd KSČM. To KSČM neni to co si myslíte, to je zkratka pro Krajanští skokani z Čech a Moravy. A když už si myslíte že je vše za Vámi, tak Vás hra překvapí dalším putování pohádkovou zemí. Hlavní náplní Vašeho putování je samozřejmě zabít zlého čaroděje, ale tento úkol se změní ihned po nedobrovolném střetu se záporákem. K Vašemu úžasu se dozvídáte, že nejste král, ale jenom nějaký podřadný měnič podob a tím je dán Váš nový úkol. Stát se králem. To se mu samozřejmě podaří a on si bere onu mužatku Llanie za ženu a stává se adoptivním synem krále Callashe. No a dál to neni potřeba vyprávět, protože to každý už určitě zná... Boj u kterého visí vizitka "Začátek konce" Nakonec se tu před námi vynořila trochu víc jak průměrná adventura s perfektními animacemi a hlavně pohyby postaviček, pěknou grafikou, mizernými zvuky a normální hudbou. Největší chybou, tedy kromě zvuků je, že si mě hra nedokázala udržet až dokonce. Na začátku jsem hru hrál kůli perfektní grafice a animacím, ale po nějakých dvou hodinách hraní si na to již zvyknete a nemáte již proč hrát obvzláště pokud jedinou cestou k dohraní je řešení absolutně hovadských hádanek, které spočívají v odpovědích při rozhovorech. Jedna chybná odpověď a jste mrtví. Já jsem se snažil hru dohrát pouze pro Výheň, ale bohužel nedoválčil jsem to až do konce... Děkuji za pozornost Wert výheň