Fade-up: to je můj název pro plynulé zesvětlení palety do bíla - dělá
     se naprosto stejně jako fade-in nebo fade-out, jen rovnice na výpočet
     jasu je trochu jiná: port[3c9]:=pal[i]+(63-pal[i])*j div 63;
     Potom samozřejmě záleží  na tom jestli máte cyklus 0  to 63 (z pal do
     bíla) nebo 63 downto 0 (z bíla do pal).

     Fade-to-pal: Fade z jedné palety do druhé. moje procedurka vypadá asi
     takhle:

     procedure fadetopal(pal1,pal2:paleta);
     var i,j:word;
     begin
      port[3c8]:=0;
      for j:=0 to 63 do
      begin
       retrace;
       for i:=1 to 768 do if pal2[i]>pal1[i] then
       port[3c9]:=pal1[i]+(pal2[i]-pal1[i])*j div 63 else
       port[3c9]:=pal1[i]-(pal1[i]-pal2[i])*j div 63;
      end;
     end;

     Tato  proc. vytváří  plynulý přechod  mezi pal1  a pal2.  Není to nic
     těžkého - stačí se nad tím trochu zamyslet.

     2. DŮLEŽITÁ  POZNÁMKA: při  složitějších vzorcích  (No  to tady budou
     asi  všechny :))  se  celá  paleta nestačí  za  dobu  vracení paprsku
     naplnit => vzniká nežádoucí "sněžení".. odstranit by se to dalo např.
     tak že by v v cyklu for  i:=1 to 768 byla kontrola činnosti paprsku.

     Fade-to-gray: plynule převede pal do odstínů šedi:

     procedure fadetogray(pal:paleta);
     var i,j:word;
        gray:byte;
     begin
      port[3c8]:=0;
      for j:=63 downto 0 do
      begin
       retrace;
       for i:=1 to 768 do
       begin
        if (i-1) mod 3=0 then gray:=(pal[i]+pal[i+1]+pal[i+2]) div 3;
        if gray>pal[i] then port[3c9]:=gray-(gray-pal[i])*j div 63 else
        port[3c9]:=gray+(pal[i]-gray)*j div 63;
       end;
      end;
     end;

     Fade-from-gray: oproti fade-to-gray se změní cyklys pro j na for j:=0
     to 63 do - toť vše.

     Jde v  podstatě o to  že se vypočítá  rozdíl mezi aktuální  paletou a
     cílovou a ten se  po kouscích přičítá k aktuální paletě -  až se z ní
     stane  cílová. Všechny  tyto operace  s paletou  můžete samozřejmě (a
     dokonce by mohli  i fungovat!) používat i v 16 barevných režimech a v
     text. módu. U 16 barev  bych  doporučoval zkrátit cyklus pro i  na 48
     (3*16)  a u textových  to záleží na  vás - jestliže např. nepoužíváte
     blikavé  barvy,  stačí  cyklus do  384. Dál nezapomeňte že  se paleta
     musí  nastavovat   až  po  inicializaci  módu  -  ta   totiž  nastaví
     standartní paletku. Všechno  doporučuju  předělat   do   Assembleru a
     zoptimalizovat - tohle co jsem zplodil je příšerná věc :-).

                                                            Karak


            výheň