Je na čase, abysme rozřešili dávný spor všech zezadu-autíčkářů, a to co je lepší - CRAZY CARS ]I[ a nebo LOTUS ]I[. Někteří z vás ale autíčkáři nejste a chcete určitě vědet wo co go a vůbec co je to zač... CRAZY CARS ]I[ a LOTUS ]I[ jsou simulátory autíček viděné zezadu. To prakticky znamená, že po celou hru předek svého autíčka neuvidíte. Smůla. Ale je to sranda. Oba dva simulátory jsou tedy v jádru stejné. I idea je podobná. Jet, vyhrát a postoupit do dalšího závodu. Obě zpracování však mají své plus a také své mínus. A o těchto numerických znaménkách se dnes zmíním. Takže nejdřív obě hry porovnáme a potom si poradíme ňáky fígle. GRAFIKA: Grafikou zcela jednoznačně vede LOTUS. Rozmanitost krajinek, vybarvenost autíček, meziobrázky - prostě vše co si může autíčkář přát. Avšak je pravda že CRAZY CARS ]I[. ( CC3 ) mají také po grafické stránce co říct. Avšak jedna obrovská chyba posouvá CC3 vzad. Je to animace autíčka. Když jsem si náhodou vypnul zvuk, vůbec jsem nepoznal, zda auto jde či nejde do smyku a podobně. Prostě po grafické stránce to vyhrává LOTUS. Mapka v CRAZY CARS ]I[ ZVUKY: V obou hrách jsou zvuky přes Adlib / OPL - 3. Kvalitu tedy najít bude velice těžké. Přesto však se mým ouškám zdály zvuky CC3 kapánek reálnější ( možná to bylo tim, že jsem na nich byl zcela závislej ) a tak bych CC3 dal o trochu víc. A hele, oponent ( CC3 ) HUDBA: Jak semse již zmínil, většina je hrána OPL - 3kou, takže qwalitka nic moc. A to spíš nic, než moc. Ale LOTUS podporuje i ROLLANDA a hudbu skládal hudebník, né packal, takže pro hru stačí a dokonce o ní lze říci, že je kvalitní. Jedinou nevýhodou synťákové metody je, že neběží hudba a samply současně, takže smůloš. Celkově tedy vede v hudbě LOTUS. A hele, oponent ( LOTUS ) IDEA: O idei možná ani není třeba nějak zvlášť hovořit.Teda alespoň u LOTUSů ne. Tam se jedná jen o bezhlavé závodění s autíčky. Oproti tomu CC3 v sobě obsahují, když uš ne strhující, tak aspoň příběh. Jak tomu v těchto hrách bývá, máte křunta auto a pár babek. Úkolem hry je si nelegálními závody vydělat peníze na nové vybavení, další závody a postup do vyšší ligy. Klasika. Konec ligy je vždy tuhej závod na úzký silnici v zácpě kamionů z obou stran. Kewl. Kol kolem tedy idea je lepší u CC3. A dohrál jsem ( CC3 ) ZÁBAVA: Zábava možná trochu závisí na ideji, ale taky na tom, čemu se říká zpracování. A dizajn. CC3 má sice příběh,který se táhne celou hrou, ale hra samotná je až na koncové tratě dost jednolitá. To sice u LOTUSů taky, ale tratě se stávají obtížnějšímy a hlavně je tu jedna důležitá věc. LOTUS lze hrát ve dvou!!! Proto mo nechávam spíš onen bodík za zábavu. Volba trati ( LOTUS ) HRATELNOST: Jak jsem se již zmínil u LOTUSu, obtížnost se během hry stále zvyšuje a to až přes hratelnou mez. U crazy cars stačí zakoupit 6-ti stupňovou převodovku a všechny závody jdou skoro samy. Avšak v případě hratelnosti nevím, nevím, co je lepší, zda snadnost, a nebo obtížnost. A jak to dopadlo celkově? CRAZY CARS mě zaujaly a chylty hned napoprvé. Tuze jsem se zabořil do pařby a nic jiného jsem nevnímal. Bohužel, dohrál jsem je za jediný večer a tak zábava moc dlouho netrvala. Teď již nečině spí na mém HDD jako stará dohraná legenda. Oproti tomu, jednotvárné a nudné LOTUSy pařím do teď jakmile k nám přijde návštěva. Když pořádám WHOLE NIGHT PARTY, odcházíme od LOTUSů s křečemy v rukou a pokud možno k myšoidní nebo džojoidní hře.Zkuste taky někdy nonstop 2 - 3 hodiny hrát závod s těmito parametry: Zatáčky : 0% Kopce : 100% Překážky : 0% Okolí : 100% Ostrost : 100% a jako krajinu zvolit Mars. Upadne vám ruka (zajímalo by mě, čím teď tedy vlastně píšu ). Tak čau gamesníci, co máte rádi klasiku a autíčka zezadu. Marky výheň