P C X D U M P +----------------------------------------------------------------------------+ | October 28, 1995 PCXDUMP 9.50 (C) JESPER FRANDSEN 1991-1995 | +--------------------------------------+-------------------------------------+ | CHIPSET = 7 (Paradise) | Instead of using the default hot- | | DIR = CURRENT | keys (C,E,N,R,I,G,H,T,A), you can | | GAMMA = 100 | tell PCXDUMP to use a custom hotkey.| |> HOTKEY = C,E,N,R,I,G,H,T,A | When doing that all other hotkeys | | INT = UNUSED | will be disabled and you will no | | MEMORY = 3 (Search for UMB/EMS) | longer be able to use the mouse or | | MOUSE = OFF | keyboard to cut from the screen, | | NAME = DUMP | since the image will be saved imme- | | OFFSET = UNUSED | diately. Default hotkeys: | | OVERWRITE = OFF | C = Color dump | | SHIFT = 3 (SHIFT + ALT) | E = Color dump immediately | | SOUND = ON | N = Black/White dump | | STEALTH = OFF | R = Black/White dump immediately | | VIDEO = AUTO | I = Inverted Black/White dump | | WIDE = UNUSED | G = Gray scaled dump | | | H = Inverted gray scaled dump | | Install PCXDUMP | T = Dumps a textscreen to textfile | | Print options | A = Dumps a textscreen to ansifile | | Press ESC to Quit! | | +--------------------------------------+-------------------------------------+ Pcxdump je rezidentní típr. To znamená, že kdykoliv vy zmáčknete nějakou kombinaci kláves, PCXDUMP típne videopaměť do souboru a udělá z něj PCXko. Samotná típání lze dělat několika způsoby. První, normál típnutí je típnutí vámi zvolené části videopaměti. Lze jak barevně tak černobíle. Je dobré pouze pokud chcete típnout jen kus obrazovky a nebo naopak, jako např v gobliinech trojce více než se vejde na monitor. I to totiž PCXDUMP umožnuje. Další možností je rychlotíp. Prostě šup s celým videem na disk. Znovu lze zvolit mezi černobílým a barevným típnutím. A nakonec je típnutí do texťáku. Textový režim se uloží jako txt soubor o rozměrech podle obrazovky. Pozor!!!! Jde típat i z výhně, ale tam to chce jisté finty, o kterých si povíme příště. A teď k samotnému nastavování. První položkou, které si jestě všimnete, je CHIPSET. Zde se nastavuje, jaký čip na kartě máte. Pokud vlastníte VESABIOS na kartě ( mimochodem, kromě ReDoXe ho má už celej svět ) stačí dát VESA 1.2. Stejně je tam jako default. Druhá věcička v pořadí je DIR. Ano uhodli jste. Nastavení adresáře kam se mají típaná data schovat. Já osobně preferuji CURRENT, neboli kde jsi, tak tam to típni. Položka GAMMA je jak jistě všichni tuší gamakorekce. Udává se v procentech a pozěňuje světlost. Výrobce doporučuje používat při práci s tiskárnou, protože B&W pikčry pak nevypleptaj tolik pásky a obraz je daleko čitelnější. HOTKEY slouží k nastavení teplejch kláves ( no bóžžže ). Standartem je C - barevné típnutí, E - totéž,ale rychle, N - Č and B, R - Č and B rychle, I - Inverzně Č and B, G - odstíny šedi, H - inverzně odstíny šedi, T - texťák do TXT fajlu, A - texťák do ansii fajlu. Kapito??? Funkci INT neboli interrupt používejte jen tam, kde víte, že váš volá určité přerušení. Tato funkce je totiž k tomu, aby se típlo v tu chvíli, kdy program toto přerušení zavolá. Někdy je možné se pajcnout na přerušení klávesnice a zvýšit pravděpodobnost toho, že si PCXDUMP všimne i kláves, které jinak program zakazuje ( CTRL-ALT-DEL u TYCOONu a nebo pokud je současně v paměti GAMEWIZARD. S GW se dají dělat i lepší věci, ale počkejte si do příště. ). V řádku MEMMORY si nastavíte, kam chcete vlastně PCXDUMPa šoupnout. Možnosti jsou 0 - nechat ho v konvenční paměti, 1 - strčit ho do UMB, 2 - strčit ho do EMSky, 3 - nechat ho ať se rozhodne sám mezi UMB a EMS. MOUSE slouží k tomu, aby se dala upravovat velikost típaného okna myší. Je to pohodlnější než zběsile hejbat s ALTama a SHIFTama, ale zase je to míň přesný. NAME je zase k tomu, aby se nastavilo jméno budoucího PCXka. Defaultně je tam DUMP????.PCX, ale je možné dát téměř cokoliv, například BLBEC bude znamenat, že obrázky bede ukládat jako BLBEC???.PCX, v praxi tedy BLBEC000.PCX, BLBEC001.PCX a tak dále až do blba ( blbce ? ). OFSET je tu také kvůli souborům, ukazuje totiž od jakého čísla se má vlastně začít. V praxi to pro NAME = BLBEC a OFSET = 3 znamená, že první típnutý soubor bude BLBEC003.PCX. OVERWRITE je bulín, kterej nastavuje zda přepisovat existující fajl a nebo ne ( ON / OFF ). SHIFT je položkou, která také není k zahození. Volí se, jaké klapky budou složit k zavolání típnutí. Jedná so předefším o klapky ALT, CTRL a SHIFT. Lze navolit jejich vzájemná kombinace, defaultně je to CTRL a ALT. Potom to znaméná, že PCXDUMP se zavolá kombinací ...... ..... ano, správně. Ti co hádali že CTRL + ALT + C ( H , I , ..) tak ti se strefili. K čemu je SOUND - ON / OFF je snad každému jasné. Velice šikovnou částí je mód STEALTH. Umožní přístup ke klávesnici, ale děsně se hádá s EMM386kou a nejde zpnout v protektitu. Pokud ho však stejně musíte použít ( příšte se dovíte, jak se tomu vyhnout. ), nastavujte hodnotu na 216 ( D8h ). VIDEO a WIDE slouží k volení velikosti típané obrazovky. VIDEO je jen pro programy, u kterých PCXDUMP nepozná rozlišení. WIDE slouží k tomu, aby se típla i viruální obrazovka ( tj. to co nevidíme - např. již zmiňování goblini a nebo výheň ). Doufám, že jsem vám PCXDUMPa přiblížil a naučil i ty úplně blbé ( viz. položka NAME ) PCXDUMPa používat. Marky výheň