Dr. Shaab je starej podvodník
Celkem má Wolfenstein šest deseti-levelových (devět normálních
levelů a jeden tajný) epizod. Na konci každé z nich se setkáte
s nějakou hlavní obludou v lidském kabátě, ale ani jedna z těchto
epizod nedosahuje takové kvality jako právě Escape from the
Wolfenstein. Ale to je věc názoru. Ve Wolfovi se vám může docela
lehko stát, že zabloudíte a ani nevíte jak. Jsou určité levely,
jejichž vzhled si prostě budete muset postupně zapamatovat a potom
jste teprve schopni jej dokončit. Mnohdy se dostanete do situace, že
naleznete dveře vedoucí do místností s výtahem do dalšího levelu, ale
klíč nikde. Je to i tak komplikované, že se někdy výtah nachází za
tajným průchodem ve zdi. Mnohé levely mi daly tenkrát dost zabrat,
ale přes to všechno jsem dohrál všech šest epizod až do samého konce
i na nejtěžší stupeň (to už se to nedalo někdy vydržet a ono magické
ILM jsem prostě použít musel). Některé pasáže jsou však bez ILM skoro
neudělatelné a to zejména v poslední epizodě Confrontation.
teď už se může spoléhat jen na svého Gota v Himlu
Teď něco k technické stránce Wolfa. Jako program je Wolf
výjimečně stabilní. Všechno si najde a zařídí sám. Neexistují
problémy s pamětí nebo zvukovou kartou. Je to báječné, když nemusíte
nic dělat a rovnou se pustit do hraní. 3D systém Wolfa je maximálně
optimalizovaný pro rychlost (viz. článek Texture-mapping z rubriky
Programování ve Výhni #2) a proto se jej zahrajete i na obyčejné
a zastaralé 286. Je to až neuvěřitelné, ale co jiného se dalo ID
Software čekat. Obdobná situace nastala u Dooma. K tomu všemu vám
hraje perfektní AdLib hudba a zvukají kvalitní samply střelby zbraní
a nadávání vašich protivníků. Je to prostě kvalitní a bezchybný (za
celou dobu mé zuřivé pařby nehodil jedinou chybu, natož aby se nějak
zasek) program, jak jsem už předesílal na začátku této úvaho-recenze.
trochu brutální Death-Cam (tm)
Wolf měl i své pokračovaní Spear of Destiny, ale tento krok
považuji spíše za komerční pokus sharewarové firmy Apogee, i když měl
SOD mnoho vylepšení, atmosféra starého dobrého Wolfa mu chyběla. Na
konec vás chci upozornit, že vše, co jste nyní přečetli jsou
především moje subjektivní názory a pokud s nimi nesouhlasíte, máte
na to nepochybně právo. Já jsem vám chtěl jenom připomenout, že
Wolfenstein nepatří do starého železa, že jej s klidem můžeme řadit
mezi absolutní špičku mezi akčními, ne-li nejlepšími hrami vůbec. Tak
zkuste na pár minut vypnout Dooma a zahrát si aspoň jednu epizodu z
Wolfensteina 3D. Možná pochopíte, proč si ho tak vážím...
ReDox
výheň