Pařanské poznámky ke hře WARCRAFT
                             pro rubriku PAŘBY 4 2

       Asi tak před deseti minutami u mě  zazvonil kamarád. Dohodli  jsme
     totiž spolu, že dnes budeme pařit. A to ve dvou. I napadlo mě, že si
     během pařby udělám pár poznámek,podle kterých vám pozdeji naši bitvu
     popíšu. Přiznám se, už teď a bez mučení, že jsem prohrál. Ale to jen
     proto, abych mohl napsat tuto literární slátaninu pro vás. Avšak teď
     zpět k mým poznámkám. (Omluvte mě, že jsou tak  útržkovité - když má
     člověk oči přilepené k monitoru, jednou rukou se může uklikat xmrti,
     druhou jezdí po klávesnici sem a tam [nemluvě o slintajícím jazyku],
     mnoho času na psaní nemá. Ale sledujte text.

       Konečně  jsme zapojili poslední  konektory a nahodili stroj. Pfuj.
     Ta jeho 386ka je pěkně líná a má  jen 4 MB RAM ( odvoďte si mininum,
     na  kterém se hra podaří  spustit ) a  proto  mi mou 486 s 8 MB může
     jen závidět ( odvoďte si doporučenou konfiguraci ). A  už je to tam,
     Start New Game, Serial  Link, Port  Com 1, Waiting  for connection a
     jedem. Už se  chytil a volíme  prostředí. Já osobně  doporučuji hrát
     zpočátku za, lidi lépe pochopíte, co je vlastně co, ale věřte mi, že
     šířit zlo je daleko fajnovější pocit. Já tedy volím orky.Kámoš lidi.
     Že jsem ho ještě nepředstavil? Říká si Melda a je to klasickej pařan
     jakých jsou po  světe tisí..., ne stov..., ne desí..., on je vlastně
     zcela jedinečnej. Proč? O tom  v rubrice psychiatrie ( máme  nějakou
     vůbec zavedenou? ). Volíme  krajinu. Dáváme  náhodné  město, protože
     v danžnech se nedá stavět. Armádu volíme malou. Dva  lučišníky a dva
     pěchotníky na obranu a šest! peacantú, levné to  pracovní síly ( jen
     400 zlatých za kus ). Na volbě je dobré nejen, že se  hráči navzájem
     kontrolují, ale musí si naťukané hodnoty také vzájemně potvrdit. (Je
     samozřejmé, že  vše lze  vypnout, to je potom  ale stoprocentní, že
     soupeř armádou nešetří. ) Lendskejpek, armáda, rasy, vše je již dáno
     a hurá do gamesy. Jsme v bažinách. Jsem tedy na domácí. To je výhoda
     ( leda  psychická, ale to  nevadí ). Rozmisťuju  okolo  taunhólu své
     elitní jednotky a posílám pár písantů do okolí těžit stromy a zlato.
     Víte o tom, že se v lese seká krumpáči? Alespoň to tak  vypadá. Nyní
     mé jednotky již docela dobře pracují a já vám popíšu, k čemu vlastně
     co je.

                  Písant nebo Peón  - těží, dolují opravují, staví.
                                      co více si přát

                  Fútmen nebo Grunt - řadoví vojáci

                  Árčr nebo Spírmen - střelci - čtyři v řadě téměr
                                      neporazitelní

                  Knajt nebo Rajdr  - jezdci - skvělí proti řadě Árčrů
                                      a katapultům

                  Katapult          - těžká artilérie, bohužel pomalá

                  Klerik, Mág
                  Nekrolit a Warlok - kouzelníci tělem i duší

       To je vše a teď mě omluvte, je tu vetřelec ( nemyslím tím aliena )
     a zjevně má chuť na mé  peónky. Ne to bude  jenom průzkum - Melda mě
     vcelku usilovně hledá. Ták, bum  katapultem a z  vojáčka je kašička.
     A támhle za mostem  je další? Pár ran a most je zase můj. Chá - chá.
     Absolutně kewl je, že počase se  rozloží, zůstane jen kostra a potom
     zmizí úplně. On Melda ještě moc kouzlit neumí. Já zakouzlím a vidím. 
     A také se mi objevuje  zpráva ve  smyslu "Co je to za  hvězdičky nad
     mou vesnicí?". Inu kdo umí, ten umí, kdo neumí ten ču.... kouká. Ale
     já teď začínam stavět svou armádu. Ať se tedy kasárny  činí, než vám
     popíšu k čemu je která stavba.

               Taunhól    - Základ všeho. Buduje peacanty a poeny a staví
                            silnice a zdi.

               Baraks     - Kasárny. Kdo neví co se  děje v  kasárnách ať
                            si přečte  Ottův naučný  slovník - pod heslem
                            Kasárna

               Lambr Mil  - Pila. Umožňuje stavět lučišníky a HEVY stavby

               Farm       - Farma. Živí. Je nutno mít jich hodně.

               Stejbls    - Stáje ( u orků psinec ). Umožňuje jízdu.

               Bleksmis   - Kovář. Zdělává katapulty.

               Čérč nebo
                 Templ    - Staví Kleriky a Nekrolyty

               Taur       - Staví Mágy a Warloky

       Juj ono začalo pršet. Ten trouba z druhýho konce kabelu mi sem asi
     poslal neviditelný kouzelníky. Celá moje ochranka je pěkně namydelná
     a to nemluvím  o tom bord... nepořádku. Že bych  se spletl? Inu, kdo
     umí ..... "Prší, prší, jen se  leje ..." posílá mi  soupeř  zprávu a
     ženeva - neženeva  pouští  napalm. Teda  ohnivej  déšt. "Kam koníčci
     pojedeme," odvěcuji a moje jízda srovnává kouzelnictvo se zemí.
     I když trefnější by bylo "Kam že psíčci ..." Inu, kdo umí ......
       Teď mám chvilku pokoj. Popíšu vám tedy ješte kouzla. Pište si:

               Hílink          - Uzdravování

               Fár Síjink      - Dálkové vidění

               Invizibliti     - Neviditelnost

               Rajze Deth      - Vytvoř kostru

               Unholy vižn     - viz. Fár Síjink

               Unholy armor    - Nesmrtelnost

               Samn škorpijons - Škorpijóni

               Fajr Rejn       - Ohnivý déšt

               Wótr elementál  - Vodní démon

               Samn spajdrs    - Pavouci

               Pojzonet klaud  - Otrávený mrak

               Samn démon      - Démon

       Tak ale tohle už  nevydržím. Zatímco jsem se  soustředil na psaní,
     Kolega nejenže  vydeptl mou ochranku katapulty ale vtrhnul jídzou do
     samotného  města a znásilňuje  peónky ( chtělo by to lepší grafiku )
     No co, prodnešek holt WARCRAFTy zabalim a zkusíme něco jiného.
             Minule jsem v DOOMu dvakrát přetočil fragy a Melda měl pouze
     57. Musím však podotknout že hrál na té 386tce. Víte co?
                         DOOMa načrtnu příště.


                                                    Váš Marky.


            výheň