Netoužil někdy někdo z vás při  nejbližší  příležitosti  rozbít
      kamarádovi hlavu, přejet ho tankem nebo si alespoň vystřelit z děla
      či  raketometu? Právě pro vás, co tuto zábavu podporujete  je  tady
      rubrika Pařby for two ( P42 ) [ Nemá nic společného s P-6 ]. V této
      rubrice se setkáte s minirecenzemi na pařby pro dva a více lidí, ať
      už u jednoho počítače, přes kabel či sít. A čím dnes začneme?

          1)   TUNNELER
          2)   RAMPART
          3)   TANKS

                                 TUNNELER 

         Tuneler byl a stále je jednou z nejrozšířenějších  jednoduchostí
      pro  dva lidi  u jednoho  počítače. Nejprve k původní myšlence hry.
      Kdysi dávno žil v Království zlý čaroděj. Ve království  také  žily
      dva národy - Zelení a Modří. Zlý  čaroděj je však  nesnášeje  lásku
      poštval proti sobě. Vybral z každého národa jednoho jedince a  toho
      uvrhl  do temných kobek Jeskyně. Z jeskyně  není  východu a je celá
      zasypaná. Nejhorší však je, že s každým Modrým je uvězněn  i Zelený
      ( nevěřili by jste tomu, ale navíc s každým Zeleným i jeden Modrý )
      a ti spolu mají  bojovat. Každý  tedy ve svém  tanku  vyjíždí kutat
      šachty a chodby, aby našel a zneškodnil protivníka SUPERHYPERLASERy
      ( nebo co to ty červený čárky vlastně sou ) .
         Každý  hráč si musí hlídat štíty a energii, aby nevybuchl a může
      se směle začít prohánět po Jeskyni  a likvidovat  protivníka. Pokud
      mu energie nebo štíty docházejí, stačí zajet do domečku a  opravit.
      Ve vašem domečku se vám opraví vše. V cizím jen energie.
          Jestliže nemáte  rádi krev, můžete  se  domluvit s kamarádem na
      vytěžení  celé  jeskyně či jinak  podobném úkolu  a násilí nachvíli
      vynechat. ( Mě to s kamarádem trvalo 75 minut, než jsme to vytěžili
      a potom  byla děsná legrace najít domeček ). Přeji  tedy  příjemnou
      zábavu a nandejte to Modrým/Zeleným ( nehodící se škrtněte ).

                                   RAMPART 

         Tenhle příběh má podobnoou pointu, jako ten předchozí. Prostě se
      dva  národy nemají  zrovna v  lásce. Jediný  velký rozdíl  v těchto
      vztazích je, že se můžou prát i tři. Ale jak je tento boj zpracován
      a jaké jsou rozdíly, uvidíte až po přečtení této minirecenze.
         Ne,  není to zběsilá honička  s tanky, není  to ani  pobíhání po
      místnostech s rotačním  kulometem a ( skoro )  ani strategie. Je to
      AKČNÍ TETRIS ( zase skoro ). Jak že může vypadat kombinace Tetrisu,
      strategie a akční střílečky s děly?

                          Tetrisoidní část vypadá takhle 

         V této tetrisoidní  části se staví a zabírá nové území, opravují
      zbořené  zdi a umísťují malá  roztomilá dělíčka ráže 355 mm a více.
      Proč je tedy tato část  vlastně nazývaná  tetrisoidní ( to slovo se
      mi děsně líbí )? Protože části  zdí, které jsou  počítačem nabízeny
      se generují přesně jako kostičky z TETRISu. To je tedy strategicko-
      -tetrisoidní  část. A  část akční ? Vzít  zaměřovač a  začít zuřivě
      střílet  po soupeřovu  hradu, dělech a zdech (od slova zdechnout ).
      Počítač již krajinu vykreslí lépe,ne jenom schematicky, a vy můžete
      vesele střílet a střílet, až zničíte soupeře nebo on vás.

                           Hoří a žhářem jsem já !!! 

         Po skončení strategické části následuje znovuopravení zdí a také
      vyhodnocení. Kdo  nestačí  opravit - prohrál a začíná znovu. POZOR!
      Začíná se silnějšími děly. ( 415 mm a více ) Kdo  prohraje třikrát,
      končí, je out a je KO. Zbývá už jen exekuce a vše může začít znovu.
         Tak jak se vám líbí vidina zabíjení svých příbuzných? Nedejte se
      zastavit, ještě představím TANKS.

                                     TANKS 

         Jak jsem slíbil, v závěru dnešní show uvádím další krátkou pařbu
      pro dva a nebo tři hráče a tou jsou TANKS. Začal  bych klady, které
      tato vařba  obsahuje. Je to hlavně  možnost volby různých pravidel,
      podle kterých lze tuto smažbu mražit ( všimli jste  si různorodosti
      našeho mateřského jazyka ? ). Mezi tyto volby patří například délka
      doby letu střely, odrážení se nábojnic od stěn a  nebo probourávání
      stěn náboji a hlavně, a nebuďte překvapení, počet hráčů.
         Trochu odfláknutou částí hry je ovládání. Výrobce  dodává jakýsi
      dodatečně doprogramovaný  rezidentní program, který  umožní přístup
      a čtení více kláves současně. Přes toto plus ( nemusíte čekat až se
      váš protivník rozhodne  pustit klapku jako v KAJBOXu ), je  samotné
      rozmístění kláves na klávesnici příšerné.
         Jelikož už tuto pařbu doma nemám, pokusím si vzpomenout.

             THINKING, THINKING, TH ..... DIVIDE ERROR, ....., THINKING

         Už jsem na to přišel ( asi )

                 PLAYER 1               PLAYER 2            PLAYER 3

      dopředu        W                      I                   8
      doleva         A                      J                   4
      doprava        D                      L                   6
      couvání      newim                    :                  NUM +
      střelba      newim                 BACKSPACE          SCROLL LOCK

         Nějaké nepřesnosti mi určitě prominete.
         Ješte jsem chtěl  zrecenzovat  editor mazů, který vyrobil Šupák
      nebo Stoupa ( Jak ho kdo znáte ). Je to celkem kewl věc, se kterou
      se hra stane  ještě  zábavnější - je  zde  totiž možnost rozmístit
      miny, různě odolné zdi a postavit si celé bludiště znovu.

         Tak jak se vám líbil dnešní seriál?? Já jenom doufám, že nebudu
      zase  zahlcen laickými  dopisy typu. " Co  znamená to klabý ve tvý
      recenzi na ....", popřípadě aktuálně k dnešnímu článku " Proč  jsi
      napsal  kewl, když správně  je to cool? ". Odpovídám  tedy předem.
      Prootoože mě nebaví psát dvě oo zaseboou.

                                       Nashle příště
                                                      Marky


            výheň