1995 - NoSense Začneme příběhem. Civilizovaná dračí rodinka, otec Herbert, matka Berta a synáček Bert, si žije poklidným životem v jedné pohádkové říši, která zase není až tak pohádková, ale nám se pohádková zdá. Jednoho dne otec zmizí, že prý jde hledat starý dračí poklad a Bert s Bertou zůstanou sami. Evelýna, kouzelná hůlka, se nudí a dělá akorát samé neužitečné, zlé a špatné věci. Nakonec dostane nápad, že ovládne svět, ale jak na to? Náhodou jde kolem malý naivní dráček a ona si řekne, že on bude její nástroj a tak se dají dohromady. Ale pro rozcvičení provedou nejdříve lumpárnu, zkamení loutky komediantovi. Když Berta láteří, že to tak dál nejde a chce dát synovi výprask, tak jí Bert navrhne, že by bylo dobré počkat na otce. Jenže Berta má o něj přirozený strach, protože je tomu už měsíc, co se vydal na cestu za pokladem. Bertovi všechno dojde a řekne, že najde otce a vyřídí si to s Evelýnou. A tady dostává šanci hráč. tak tady bydlim Dostanete tedy "slovo" u velkého stromu s dutinou a dál už si musíte poradit sami. Chodíte po lese a po vesničce, dokonce i do hospody na pivko se dostanete a to hned na začátku hry. Dračí Historie je velice rozsáhlá a rozmanitá hra, místy až ztřeštěná. No co byste asi řekli tomu, že se na palouku pasou židle? Co? Normální? No, tak dobře. Ve hře na Vás čeká velká spousta úkolů, ale většina z nich je nelogická, takže se tu uplatní metoda všeho všude na všechno a když ani to nezabere, tak snad už jen modlitba. Je tam, ale opravdu tolik úkolů, že si teď nemůžu vzpomenout ani na jeden. Ale přeci sem si vzpomněl. Například v hospodě je terč na šipky, ale šipky nésó. Od hostinského sem se dozvěděl, že jsou tu prý šipky velice populární sport a ještě jednu "veselou" historku ohledně "již" nepoužívaných dveří za terčem, tak jsem se vydal do lesa, kde jsem našel zoufalého šipkaře, který se chtěl oběsit. Po rozmluvě s ním sem se konečně dověděl proč letos nezačala šipkařská liga (nejsou šipky), proč nejsou šipky a že je strom zvaný "šipkovník", ale letos prý neurodil žádné šipky a že se to prý ještě nikdy předtím nestalo. Také jsem se dozvěděl, kde se nachází "šipkovník", prý na kopci, který nepřehlédnu.(už nic neřeknu! Jen si namáhejte mozečky!) pohádková mapa Vždy když se Vám někdo zmíní o nějakém novém místě, tak se objeví na mapě (zajímavý nápad). Proto je dobré pozorně číst/poslouchat (podle toho jakou máte verzi) dialogy, nejen že se z nich dovíte o nových místech, ale také se z nich dovíte spoustu zajímavostí, které Vám mohou býti užitečné. Také je dobré, že se můžete libovolně pohybovat po mapě a nemusíte zdlouhavě procházet celé oblasti tam a zpátky jako třeba v Mlíčňákovi. Na některá místa byste se ani jinak než pomocí mapky nedostali. Ze začátku jsou na mapě asi tak čtyři místa, kam lze jít a ke konci je zaplněná celá. žebrák dožebral Během hry se dostanete na nejrůznější místa a ani byste neřekli kolik zajímavých míst je v okolí jednoho průměrného dračího domku, ale co jsme přece v pohádce. Když budete úspěšně hrát, tak se můžete dostat na taková místa jako mýtina, kde se pasou židle, do šipkařova domu, do hor, ke komediantovi, jak již bylo řečeno, do hospůdky, do obrova domu, před hrad a tajnou chodbou do hradu, také se dostanete mezi skřety a v neposlední řadě do jeskyně. Ale když nebudete úspěšně hrát, tak se dostanete maximálně tak do ... dračího domu. útulna hospůdka Ve skoro každém prostředí hraje jiná hudba, která je mimořádně dobrá. Protože se jedná o MIDy, tak je to i v dobré kvalitě na horších kartách. Opravdu, jak již jsem řekl, takhle dobrou hudbu jsem ve hře neslyšel už hodně dlouho. Jsou sice dost krátké, ale za to obzvláště vyvedené. Nejvíce se mi líbila asi ta v horách a na konci hry. zde hraje nejhezčí hudba Grafika. To je příšerné dilema. Na jednu stranu pozadí je naprosto dokonale nakresleno a je vyvedené do posledního detailu, ale na druhou stranu animace postavičky a vůbec postavička samotná je příšerná!! Je to hrozná škoda, protože to hodně ubírá na kvalitě. Nevím jestli je to tím, že postavička samotná je nakreslena světle zelenou a tedy do pozadí špatně zapadá, ale působí to dojmem jako kdyby dráček létal! Nebo je to tím, že to ten, co dělal animaci příšerně odfláknul?? Opravdu nevím, ale stoprocentně to kazí celkový dojem. to je ale praso-vlk (pochčil Karkulku) Dialogy jsou vtipné, ale někdy až trapné. Pochybuji o inteligenci tvůrců, protože když sem byl svědkem debaty, že není dobré utápět své problémy pivem, ale že drogy jsou lepší forma, jak se jich zbavit, tak jsem skutečně jen tupě čuměl. Samozřejmě, že je to vtip, ale nejsem si jistý, jestli takový "vtip" pochopí malé děcko, pro které je hra bezpochyby určena. Nebo autoři snad předpokládají, že vedle děťátka sedí pořád bdělý rodič, který uvádí věci na pravou míru? No nevím. A to není jen tento případ. Takových podobných "vtipů" je tam mnoho. Teenager to pochopí a hru si zahraje, aby se trochu pobavil. Ale rodič jen tupě čumí (jako sem čuměl já) a je hrozně rád, že musí vysvětlovat co a jak, protože neměl zrovna nic jiného na práci a doufal, že za ty "prachy" bude aspoň ten fakan dávat chvíli pokoj a ono se nic takového nekoná. V tomto případě nevím komu je hra určena. Ze začátku jsem myslel, že to bude nenáročná roztomilá oddechová hra pro malé děti a nakonec jsem pochopil, že to je spíš pro dospívající mládež. Ovšem pochybuji, že jakýkoli hráč (doomař i ne doomař) bude unešen. To si raději zahraje 7 dní a 7 nocí, protože to je, podle mého názoru, daleko "přitažlivější" téma. Hra je tedy určena nikomu! Možná nějaký perverzní úchylák (nazdar Milouši) bude rád, že konečně vznikla hra jeho snů. Samozřejmě netvrdím, že je to úplná blbost, ale zase to není nic závratného. Když to totiž budete hrát dvě hodiny, tak zjistíte, že to je splácanina z jiných her!!! (TOO, Simon The Sorcerer a mnoho dalších) Jenže já se ani nedivím, protože co ty chudáci (ještě ke všemu z Brna) mají pořád vymýšlet a nemohu je srovnávat s gigantickými firmami, které chrlí jeden titul za druhým. Koneckonců nějak se začít musí a já akorát pevně doufám, že jejich druhý výtvor (jestli nějaký bude), tak bude lepší. létající dráček Soptík Logické úkoly? Ne! Proč? Co to je?? Mě se zdá, že NoSense je banda vyšinutých postpubertálních zoufalců, kteří nevědí, co s volným časem nebo já nevím na co si hrajou. Protože ve hře jsou asi tak dva, tři logické úkoly. Když jsem chvílemi nadával nad Mlíčňákem, tak jsem ani vůbec nemoh tušit, že to je tak snadné!! To jsem totiž ještě nemohl znát Dračí Histe(o)rii. Autoři Vám, ale vyšli vstříc a rovnou počítali s tím, že je to nehratelná obtížnost a proto udělali zkrácené povely pro používámí všeho na všechno!! No, řekněte má tohle logiku?? Dělám hru a počítám s tím, že to je nehratelné, tak tam udělám již zmíněnou zkrácenou fuknci?? No jasně, že to má logiku! Asi takovou jako řešení úkolů v DH! Ale proč to takhle kazit?? NoSense mají talent! A to je na tom asi to nejhorší. Pěkná grafika pozadí, hezká hudba, občas vtipné dialogy, dobrý engine, jednoduché ovládání, prostě je to user-friendly, ale proč to tedy kazit?? To snad neví ani NoSense, protože jestli byl tohle jejich záměr ... tak mi jich je líto. Ach jo. :-( Škoda, škoda, škoda! Ti lidé mají talent, tak proč s ním takhle plýtvají?? (sakra to už někde bylo) Devil ZK ReDox - Ten dráček je fakt příšernej !!! výheň