Procedure Tetragon(X1,Y1,X2,Y2,X3,Y3:Integer;
                              Color:Byte;VideoSeg:Word);

           Pro  ty,  kteří  začínají  programovat  a  pochopí,  že  BGI je
     k ničemu,  tu mám  procedurku pro  vykreslování obecných trojúhelníků
     v Pascal napsanou  100% v assembleru.  Pokud ji budete  chtít využít,
     stiskněte  na konci  tohoto článku  tlačítko s  popiskou "TETRA.INC".
     Potom  by  jste  měli  mít  v  aktuálním  adresáři  soubor  se jménem
     tetra.inc,  v němž  je samotný  kód. Při  kompilaci je  nutné zapnout
     generování kódu  pro procesory 286 a  vyšší. Parametry procedury jsou
     víceméně  jasné,  snad  jen  parametr  VideoSeg,  kterým  se  předává
     proceduře  adresa   segmentu  v  paměti,  kam   se  bude  trojúhelník
     vykreslovat.  Jestliže  chcete,  aby  se  vám  vykresloval  rovnou do
     videopaměti,  dosaděte   v  programu  za   tento  parametr  konstantu
     "SegA000". Pokud  ho však budete vykreslovat  do virtuální obrazovky,
     pak za něj dosaďte funkci "Seg(VirScr^)", kde "VirScr" je ukazatel na
     alokovanou  virtuální videopaměť.  Občas se  v kódu  objeví něco,  co
     vypadá  jako data,  jsou to  inlajny instrukcí  procesoru 386,  které
     jinak  kompilátor Pascalu  nezvládá. Ve  složené závorce  je patřičná
     instrukce zapsána. Z toho plyne, že tato rutinka bude chodit pouze na
     386kách  a vyšších.  Kdyby měl  někdo zájem  o pouze  286 verzi  této
     procedurky muhou ji také po dohodě poskytnout.

                                TETRA.INC 

                                                            ReDox


            výheň