I skočil jsem dovnitř. Nejprve jsem se utkal s kostrou a  umlátil
     ji míčkem, potom jsem přeskákal nad propastí, přeskočil řadu bodců a
     uviděl podstavec okolo kterého tančily firebally. Stoupl jsem si  na
     něj. Otevřely se dveře  vlevo. Rozběhl  jsem se  do nich. Zavřely se
     hned, jak  jsem podstavec  opustil. Chvíli jsem se ještě trápil, ale
     pak jsem šel dál  doprava. Proběhl  jsem kolem  dvou koster, ty  ale
     odmítaly  vstát. Tak jsem  běžel  ještě dál, proběhl kolem  hvězdice
     flusající roury a vyběhl na schody. Stiskl  jsem tlačítko a otevřely
     se mi dveře  do  jedné rozsáhlé  místnosti. V pravém  rohu obrazovky
     jsem ale viděl další,jiné dveře ještě zavřené. Páka od nich byla jen
     okousek výše nademnou,na schodech. Udělal jsem první krok tím směrem
     a už na mne letěla rotující kláda.Taktak jsem uhnul,vrátil se nahoru
     a přepnul  páku. Pak už  mi zbývalo  jen proběhnou obří pily, deštěm
     fireballů a dostat se až k sošce. Soška mi  byla sympatická tak jsem
     jí vzal a tlačil dál do hloubi bludiště. Připadlo mi, že totiž sedne
     přesně na podstavec zmiňovaný dříve. Opravdu. Kousek za soškou  byla
     cesta, která  již  nevedla  těmi  hroznými  pilami a  metači ohně  a
     pomohla mi dostat se bez problému  až k  systému výtahů. Pak stačilo
     stisknout páku a  přeskočit  chodbu na druhou stranu bludiště. Druhý
     stisk jiné páky a  socha je u vás. Ještě se musí překonat proláklina
     se dvěma kostrami. Sochu jsem  postavil na  plošinku, seběhl  dolů a
     pobil kostry ( strefujte se do nich  ze schodiště, tam o vás neví ).
     Stačilo přepnout páku  mezi hroby a  soška už se vezla. Nakonec jsem
     ji dotlačil na podstavec, dveře do další části bludište  se otevřely
     a já vyrazil dál. Cesta byla plná nástrah a každou chvíli jsem někam
     spadl. Pak  existuje jedna  cesta ven z  těchto míst, a já se  do ní
     pokaždé  zapojil, když jsem  udělal něco  špatně. Proto  popíšu její
     nejsložitější  verzi. Kdyz  jsem vešel  do  další  části  zamotaného
     bludište, okamžitě mi za záda spadla obří  rotující kláda. Hnala mne
     až k místu, kde bylo mnoho děr  v podlaze. Zde jsem  musel přeskočit
     až  na  římsu, aby  se mi  kláda vyhnula. Když  se mi  to nepovedlo,
     propadl jsem se a zde  začíná  popis mé  cesty ven  z pasti. Nejprve
     jsem vběhl do obrovské místnosti  hlídané dotěrnou  kostrou. Tu jsem
     odkouloval a zatáhl za páku na zdi. Přijela mi naproti plošinka. Při
     přeskakování a nástupu jsem musel dávat pozor na ohnivé koule, které
     vypouštěla jedna nepříjemná hlava na zdi. Nakonec  jsem se dostal až
     k žebříku, který vedl do  velké místnosti s  těmi  ježky plivajícími
     choboty. Byla tam kostra, která se mě bála, furt jí honily  ty ježci
     a tak nebyl problém ji zabít. Také tam  byl nějaký  netopír, ale ani
     po zabití nenabídl slušný  dialog. Ve vedlejší  místnosti létaly tři
     oka, která  skákala po  našlapných plošinkách  a spouštěla  firebaly
     fusající sošky. Kouli úspěšně uhybaly a tak  jsem je  prostě ukopal.
     Nakonec se mi otevřela cesta ven a tak  jsem prostě  utekl. U vítahu
     pak stačilo stisknout páku na sloupu a vyvezl  mne přímo  před další
     rotující kládu. Ve chvíli, kdy jsem se dostal na druhou stranu děr v
     podlaze, přeběhl jsem k páce a otevřel  propadlo. Každá  další kláda
     jím propadla a měl jsem  pokoj. Chtělo  to jen  ve správných místech
     přeskákat díry v  podlaze a dojít do  třetí, závěrečné části  Chrámu
     Bu. Zde  je  nutné proběhnout  fůru  fireballů ( dost  tuhý ), zabít
     kostru nalevo u páky a přepnout  páku do  polohy, aby  propadlo bylo
     zavřené a dveře   otevřené ( myslím  dveře vpravo, kudy budete muset
     projít ). Hned jak se mi to podařilo vyběhl jsem  po schodech  až na
     zábradlí, přepážky, či jak to nazvat a přeskočil až do  místa, odkud
     bylo možné strefit koulí páku. Přijel mi naproti výtah, přelezl jsem
     a  nechal se  odvést. Přeskočil  na další  zábradlí opakoval  akci s
     pákou a  koulí, jen na jiné  páce a  svezl se  přez vysokou  zeď, na
     kterou jsem předtím nedoskočil a slezl dolů do velké místnosti. Hned
     mi spadl na hlavu kámen a z úkrytu mě  přepadla kostra. Tak tak jsem
     se z boje zmátořil hned poté, co kámen kostru jaxi vymazal z povrchu
     podzemského. Druhá kostra byla v  úkrytu také, ta  již ale  nečinila
     zvláštní problémy. Také tu byly tři tlacitka a  tři plošinky. Nevím,
     zda to bylo správně a nebo ne, ale zatáhl jsem  jednou za  střední a
     pak jednou za levé. Plošinky  se uspořádaly, tak, že se  na ně  dalo
     vylézt. Pak jsem chaoticky skákal a koulí přepínal tlačítka, až jsem
     se dostal až nahoru, k  sošce. Tu jsem pak  odtlačil na  kraj stěny,
     schodil  a  dotáhl  k podstavici. Otevřela  se  mi  cesta  k  jinému
     podstavci se samotnou Knihou Bu ( BOOK OF BU ). Okolo ní hlídaly dvě
     kostry, ale koule je vyřešila celkem hravě. Sebral jsem knihu a hned
     jsem dosáhl druhé úrovně  magie. Odteď jsem uměl mluvit se  zvířaty,
     číst  runy a  zabíjet  zelený klony. Také  míček  jsem  měl najednou
     zelený ( THE TRUTH IS  GREEN :). Šel jsem  dál do  sluncem osvětlené
     místnosti a cestou se jedna kostra vrhla - mně k nohám a klaněla  se
     mi. Inu  magie dokáže  věcí. Vylezl  jsem  ven a chtěl  knihu předat
     chlápkovi, co mu patřila. Prohlásil však, že pokud jsem  byl schopný
     ji dostat, musím být Vyvolený ( HEIR ) a nechal mi jí.Pak jsem ještě
     hodil řeč s  modrým koněm, který říkal, že za pečetí v levém  horním
     rohu se někdo ozývá. Sbalil jsem si saky a paky a vyrazil zpět domů.
     Lodi jsem se nechal odvést  až do  přístavu a  začal zkoumat vlastní
     sklep. Na runové desce stálo, že klíč od místnosti s poklady sice se
     předával z rodiny na rodinu, ale jeden zákeřný  pirat La Borne si ho
     přivlastnil. Byl  totiž  zlatý. Kde se nachází La  Bornův poklad ale
     neví. Nakonec  mne poslali na PRINCIPAL ISLAND, ať  se  zeptam  tam.
     Ptal jsem se všude a dozvěděl se, že nedavno  byl nalezen  La Bornův
     denník. Ať prý se zeptám námořníka v hospodě. Námořník v  hospodě si
     však  denník  nenechal  a prodal  ho do  knihovny. Tam jsem  nakonec
     zastihl  slona, který  jím  cestoval. Přečetl mi  návod a  já si  ho
     napsal na kus  papírku ( ve skutečném životě ). Bohužel  ten papírek
     jsem již ztratil, takže si cestu opište sami. Zvěděl jsem, že  je na
     ostrově  Proxima ( PROXIMA ISLAND ). Kdo by  mne tam  mohl dopravit?
     Samozřejmě námořník, který mne již jednou zavezl  na poušť. Vypravil
     jsem za ním, ale on se na mne  vykašlal. Jeho  přítel se však zrovna
     vrátil z cesty kolem polokoule  a měl jachtu  na prodej. Za  pouhých
     200  penízků. Lítal  jsem  doslova  jako blbec, něž  jsem ty  prachy
     nakradl. Nakonec jsem však prachy koupil a na Proximu jsem si dojel.
     Pak jsem postupoval přesně  podle návodu. Dostal jsem  se před bránu
     muzea. Považoval  jsem to  za nemístný vtip. Když jsem  se ale bavil
     s  obyvateli, řekli  mi, že poklad  je v  muzeu. Na  východě ostrova
     ( v pravo, když jdete z přístavu ) jsem narazil na  vynálezce, který
     hledá reostat do svého jet-packu. Jeho  soused měl na dveřích zámek.
     To ybch nebyl Twinsen, abych  to neprozkoumal. Vrhl  se na  mne sice
     klon, ale koulování jsem vyhrál  já. Vypadl z  něj klíček  a já mohl
     dovnitř. Chudák jeden  zatrápený králík  tu měl  domácí vězení, a co
     víc, jeho bratr seděl v  base na  ostrově Principal. Slíbil jsem, že
     mu  pomohu. Přímo naproti  přístavu byl  dvorek, ve  dvorku obchod a
     dům  jednoho  slona. Ten  mi dal  nějaký ovládací  panel. Napravo od
     přístavu ( západ ), jsem  potkal  podomního prodavače  fénů. Udal mi
     jeden. Uvnitř fénu je určitě reostat a tak jsem běžel za vynálezcem.
     Ten  jet-pack  odstartoval  a ono  to  funguvalo.  Teda, jet-pack to
     zrovna nebyl, lítat se  s tím  nedalo, ale vznášelo se  to, a tak to
     nazval  proto-pack. Nabídl  mi 10  penízků, jestli  mu to  otestuju.
     Nebylo námitek a tak jsem šel dál i s jetpackem. Prohlédl jsem ještě
     zbytek západní části ostrova a narazil na motorku a jeep. Motorka mě
     hodila k  runovému  kameni. Tam  jsem  se dozvěděl  heslo k  druhému
     kámeni. Cesta k němu však byla zablokována vysokou stěnou a podobnou
     pečetí, jakou jsem viděl v Bílé poušti. Vrátil jsem se do města a do
     přístavu. Když jsem si prohlídl, kam bych všude mohl, padl mi do oka
     Ostrov rebelů ( REBELION ISLAND ). Vypravil jsem se tam, ale vyhnali
     mne střelbou dřív než jsem  se stačil  vylodit. Doplul jsem  tedy ke
     břehům Haimalájských hor ( HAIMALAI RANGE ). Tam  stál rebel  a řekl
     mi, že rebelové mne k sobě nepustí dokud na zádi me lodi nebude vlát
     černá vlajka piráta La Borna. Doufal jsem, že je  u pokladu. Provedl
     jsem ještě průzkum bojem nedaleké  vojenské  základny, avšak dovnitř
     jsem se skrze zavřené dveře nedostal. Vrátil sjem se k lodi  a odjel
     na Principal. Navštívím bratra toho  zamčeného králíka. Opravdu, ten
     králík v okně, co jsem ho  dříve viděl, když  jsem běhal  okolo, byl
     jeho  bratr. Prazradil  mi tajné  heslo, a že když to  vyřídím  zpět
     bratrovi an  Proximě,  dostanu červenou  kartu. Učinil  jsem, jak mi
     řekl a obdržel červenou kartu. Rozhodl  jsem se, že  půjdu do muzea.
     Koupil  jsem  si  lístek  a  vstoupil. Prohlédl  jsem si  exponáty a
     našel inkriminovanou truhlu. Bohužel, když jsem  chtěl  něco zcizit,
     byl jsem chycen a přivolaný klon mne zatkl. Objevil jsem  se v base.
     U zdi tam byla podivná mříž. Použil jsem jí a podlaha mne zavezla do
     kanalizací pod městem. Vylezl jsem kanálem uprostřed věznice a zabil
     hlídače. Z skříně ( v  pravo dole ) jsem  si vzal  věci a prozkoumal
     kanál vedle skříně. Vedl pod muzeum, ale v muzeu byla zdvižená mříž.
     Prý z  bezpečnostních  důvodů. Vrátil jsem se  do  basy, znovu zabil
     stráž a pokecal se slonem. Že prý to tlačítko za jeho zády  spojil s
     alarmem v muzeu. Pak prý je vevnitř tma, jsou zapnuty jen senzory na
     podlaze a vše hlídá  jen pár  mechanizovanejch potvor. Člověk by prý
     ale musel létat, aby  se  dostal  přez senzory  v podlaze. Poděkoval
     jsem mu a vyšel ven. Povšiml  jsem si, že muzeum má  boční  vchod na
     červenou kartu. Šel jsem tedy tudy a  dostal se  nad kanálovou mříž.
     Sjel jsem do  podzemí, vrátil se  do  basy, zbil strážného  a pustil
     poplach. Honem jsem se podzemím vrátil  a nechal se vyvézt  mříží. V
     muzeu  již byla  tma. Použil jsem  proto-pack  a letěl  vnitřkem. Za
     chvíli jsem se dostal k vlajce. Vylezl jsem na podstavec  a jemně ji
     ukradl. Leťel jsem  dál, do  patra. V  patře jezdily  dvě mechanický
     potvory. Já však pozorně četl plakáty  na začatku hry a věděl  jsem,
     že stačí se nehýbat a robot  si mne  nevšimne. Nehýbat  však znamená
     položit nohy na zem a tak je to možné jen na podstavcích s exponáty.
     Nakonec jsem  se  prokolébal ( tak  vážně vypadá  když lítáte ) až k
     pokladu. Úspěšně jsem  ho vykradl. Už se mi  nechtělo vracet  se tak
     složitou  cestou  a  tak  jsem  prostě šláp na  podlahu a  nechal se
     zatknout. Utéct byla hračka, přimontovat vlajku  na loď  taky a hurá
     na Ostrov  rebelů. Tam  jsem již  bezproblémů přistál  a po krátkých
     rozhovorech se  všemi  členy rebelského  hnutí ( i v hlavním stanu )
     jsem  se  stal  právoplatným  členem  a  současně  vedoucím komanda.
     Komando bylo  sestaveno za  účelem vylodění  na již  dříve zmiňované
     vojenské základně v  Haimalájských horách. Povstalci totiž  věří, že
     na druhé polovině ostrova je  život a  chtějí se  k němu probojovat.
     Fun Frockovi vojáci také  zatkli jejich  přítele a  vůdce a  drží ho
     pravě  v  oné pevnůstce. Já  samozdřejmě  souhlasil, že  jim pomohu.
     Nasedli jsme do vloďovacího  plavidla a vylodili se u  hor. Okamžitě
     začal útok. Přežil ho jen jeden králík  a já. Kdykoliv jsme  se však
     snažili dostat dál, hlouběji do pevnosti  tak mi  králíka zabili. Už
     jsem chtěl odjet  a tak  jsem si  pokecal s  rebelem hlídajícím moji
     loď ( jachtu ). Ten  mi  poradil zničit  radar v  pravém horním rohu
     obrazovky, kde jsme se vylodili. Učinil jsem tak a najednou byl útok
     jednoduchý. Na  cestě  nebylo  tolik  příšer.  Mimochodem,  kdykoliv
     králík hebnul stačilo se vrátit do přístavu. Problém byl jen  v tom,
     že zabité příšery se po znovunahrání oblasti znovu objevily. Nakonec
     jsme se probojovali až k tanku, králík do něj  nasedl, já také a vše
     bylo najednou snažší. Tank prostě jsel  a likvidoval  vše živé. Také
     mu nedělala problém vrata  pevnosti. Už  jsme byli  vevnitř, když mi
     králik povidá, že nemám  dost sil  na zabíjení  červenejch klonů. Já
     ale měl  tučňáka a  toho červení  kloni úplně  nenávidí. Pomohl jsem
     zabít vojáka dole a pak tučňáka postavil doprostřed schodů  tak, aby
     do něj začali oba kloni střílet. Pak oba vybuchli, dali  mi klíček a
     já mohl dál. Odbach jsem vojáka, druhého  a pokračoval  dveřmi vlevo
     až k věznici. Pokud  jste  použili  některé dveře  vpravo, musíte si
     dojít pro klíček vpravo dolů, ale hlídá tam  žlutej klon a  doktor s
     pistolí. Věznici hlídal červenej klon. Nevěděl jsem jak  na něj, ale
     najednou  se šel  převlíknout  a už  z něj  byl zelenej. Toho  přece
     zmáknu, řekl jsem si  a  párkrát použil  kouli. Nemilým  překvapením
     byla elektrické hůl, kterou používal, ale co se  dalo dělat. Popošel
     jsem dál. Ve vězení jsem našel  přítele rebelů a dál už  jsem nešel,
     průchod na druhou půlku planety hlídal  opravdický červený  klon. Na
     toho už jsem neměl. Vrátil jsem se i s oběma rebely  a potom proběhl
     pevnost. Odplul jsem na domácí  ostrov ( CITADEL  ISLAND ). Mile mne
     překvapilo, že  jachta  přistála  u  mola  pár metrů  od mého  domu.

        Co se dělo doma si přečtete za tímto  butónkem .


            výheň