The Caves

        Jeskynní prolézačka, kde vás až na jednoho medvěda nepřekvapí nic.
     Pro  rozehřátí  docela  dobré,  pár   vlků  a  netopýrů  je  naprosto
     neškodných. První lékárnu nalezne Lara až na konci kola, takže musíte
     celé  projít na  jednu výdrž,  což není  žádný problém.  Poté, co  se
     otevře velká brána v jeskyni a  vy proniknete do dalšího kola, můžeme
     říct, že začíná hra...

        City of Vilcabama

        První  možnost trochu  si zaplavat  a zapojit  mozek. Lara  začíná
     stěhovat kamenné kvádry a dále se cvičí ve střelbě na zvěř, určitě to
     bude  potřebovat. A  sbírá různé  cenné artefakty,  které ji  pomohou
     dostat se  z levelu. Aby  postoupila dále, musí  se na konci  utkat s
     rozlíceným  medvědem.  Méďa  po  pár  vteřinách  končí,  takže můžeme
     pokračovat.

        Lost Valley

        Dostáváme se k lepšímu zbrojnímu  arzenálu - pistole teď nahradila
     brokovnice. V kole ale stejně není moc nábojů na sbírání, proto si je
     aspoň ze  začátku šetřte. Nejlíp  se brokovnice využije  ve ztraceném
     údolí, plném  dinosaurů, ale velkej  tyranosaurus rex by  se snad dal
     umlátit i holejma rukama, kdyby to šlo. Lara si porvé pořádně zaplave
     v jeskynním jezírku a skočí si z vodopádu.

         Tomb of Qualopec

        Záhrobní atmosféra:  hrobka plná pák a  kvádrů, nečekaných nástrah
     a trochu  těch zviřátek.  Poté, co   si Lara  uvolní vchod  do hlavní
     místnosti k oltáři,  může vzít první náhrdelník. Schválně,  co vám to
     připomíná:  Lara  proběhne  kolem  létajících  šipek,  z oltáře sejme
     "Scion" a začne lehké zemětřesení. Když  utíká zpět, zjistí, že se za
     ní valí  kamenná koule a jen  tak tak stačí uskočit.  Zpátky se vrátí
     stejnou cestou, kterou přišla a u jezírka si to rozdá s Larsenem.

        St.Francis Folly

        "Blbost  svatýho  Franty"  zas  až  tak  primitivní neni. Ve velké
     úvodní  místnosti poprvé  narazíte na  opruze Pierra,  který si  nedá
     pokoj, dokud ho o několik kol později Lara nesejme. Je potřeba projít
     čtyřmi  místnostmi a sebrat stejný  počet klíčů,  aby se Lara dostala
     dál.  Trochu  nuda,  protože  všechny  čtyři  místnosti  jsou v jedné
     obrovské,  mnohapatrové jeskyni,  takže lozíte  nahoru a  dolu, pořád
     dokola.

        Colosseum

        Tohle  kolo je  skvělá příležitost  pořádně se  vyřádit: ve středu
     kolosea  je velká  aréna plná  krvelačné zvěře.  Lara musí být rychlá
     a pohotová. Jinak se tu nic  tak moc dobrodružného neděje, v císařově
     loži  nad arénou  očekávejte pár  goril. Jediným  menším problémem je
     časové  omezení při  otevírání dveří  pomocí pák,  zatáhnete za  páku
     a než  stačíte doběhnout  ke dveřím,  jsou už  zavřené. Je  to trochu
     o nervy, ale dá se to přežít.

        Palace Midas

        Podle mne  jeden z nejhezčích levelů:  pomocí pěti pák, umístěných
     v hlavní  místnosti je  potřeba otevřít  si vchody  do tří  sálů a na
     jejich konci sebrat tři kusy olova. Ve velkém chrámu, na jehož střeše
     nalezla  Lara třetí  kus, je  páka, kterou  si otevřete  cestu k soše
     krále Midase. V  jeho kamenné ruce se olovo promění  ve zlato a zlaté
     cihly vám pak otevřou cestu ven  ve čtvrtém sále. Je tu celkem slušný
     počet goril, pár vlků a krokodýlů.

        The Cistern

        Tady si člověk  pořádně zaplave, celé je to  o tom, že potřebujete
     nalézt  stříbrné a  zlaté klíče,   abyste se  dostali ven  z obrovské
     zatopené místnosti. A tak Lara  prozměnu plave, plave nebo taky ještě
     plave a občas sejme nějakou tu vodní krysu. Pokud se vám líbí zvukové
     efekty  hry,  když  se  Lara  potápí,  můžete  se  tu vyblbnout zcela
     neomezeně.

        Tomb of Ticohan

        A tady  začíná ta pravá  řežba: živá zvířata  pomalu ubývají a  na
     konci levelu narazíte poprvé na  neživé kentaury, kteří hlídají vchod
     do chrámu. Navrhuji nemazlit se s nimi a pořádně to do nich naprat. V
     chrámu  pak  přichází  první  příležitost  začít  si vyřizovat účty s
     bandou  Natly.  Mluvím  o  opruzi  Perrovi,  který  po  pár  ranách z
     brokovnice lehne  k zemi. Má u  sebe druhý náhrdelník a  pár magnumů.
     Zde  končí  Lařina  druhá  mise,  odjíždí  z  chrámu  a třetí část se
     odehrává v hrobkách a městech starověkého Egypta.

        City of Khamoon

        Vlky a opice nahradili černí  gepardi, začínají se objevovat bílé,
     vrávorající mumie. Osobně  mám Egypt hrozně rád, takže  tohle jsem si
     dost užil.  Interiéry i exteriéry  v týhle části  hry jsou perfektní.
     Mumie jsou kupodivu celkem neškodné, protože jsou krajně nepohyblivé.
     Je tu množství chodeb, chrámů, tajemných síní a  sálů, jedna sfinga a
     spousta příležitostí procvičit se ve střelbě z magnumů.

        Obelisk of Khamoon

        Je vlastně pokračováním předchozího  kola. Lara musí sklopit čtyři
     padací  mosty  vedoucí  ke  Khamoonovu  obelisku  a na jejich koncích
     sebrat čtyři artefakty: Horovo oko, Nilský kříž, skarabea a posmrtnou
     desku boha Anubise. Ty pak zasadí  do otvorů ve sloupu před sfingou a
     může pokračovat do svatyně...

        Sanctuary of the Scion

        Obrovská  sfinga a  její tajemství.  Lara se  proskáče po skále až
     nalezne dvě páky,  těmi otevře dvoje dveře. V  obou místnostech na ni
     čeká jeden zlobivý kentaur a zlatý  Nilský kříž. Vezme kříže a zasadí
     je do děr  v hlavě sfingy. Tím otevře dveře  mezi jejíma nohama (teda
     tý  sfingy).  Poté,  co   proplave  zatopenou  místností  se  sochami
     egyptských bohů, dostane se do sálu, kde zabije Larsena a vezme třetí
     náhrdelník.

        Natla)s Mines

        První překvapení,  hned co stačíte  vyplavat na hladinu  po pádu z
     vodopádu, je,  že jste ztratili  veškerou výzbroj. Takže  Lara sežene
     tři pojistky, kterými v dolu spustí jeřábem domek a v něm nalezne své
     pistole.  A teď  přichází  pořádná  řežba: Zabijete  kovboje, kterému
     vezmete magnumy,  u mrtvého Skteboard Kida  najde Lara ruční samopaly
     (uzi), a tlustý Boldy má brokovnici. Pak si nalezeným klíčem otevřete
     vstup do pyramidy a čeká vás ztracená Atlantida.

        Atlantis

        Vysoká místnost, dole samá žhavá láva,  vy úplně na spodu a musíte
     se  po plošinách  dostat až  nahoru.  Kromě  toho že  dumáte, jak  se
     vlastně dostat dál, vraždíte, na co přijdete. Taky je tam na zabíjení
     dost materiálku. Až úplně nahoře se na konci kola Lara poprvé setká s
     Natlou.  Chvilku si  ty kočky  pokecaj, pak  Lara vytáhne bouchačku a
     Natla  jí shodí  do propasti.  Přitom tam  sama zahučí.  Jenže to  by
     nebyla Croftová, kdyby  se nechytla za kraj propasti  a vytáhla se do
     bezpečí.  Teď  může  konečně  vstoupit  do  posledního kola, do Velké
     pyramidy.

        The Great Pyramid

        Začínáme bitkou s hnusným monstrem  (viz obrazová příloha). Aby se
     dostala  dál, musela  Lara rozstřelit  stroj, ve  kterém se pohyboval
     zlatý  kruh. V  ten moment  se vše  začalo otřásat  a hroutit  - celá
     pyramida je  až do konce skoro  na spadnutí. No a  v posledním velkém
     sále  narazí Lara  na Natlu,  která  pád  evidentně přežila  a je  už
     částečně zmutovaná - má křídla a pozor: víc než jeden život (svině!).


            výheň