DOOMoidní editory pracují s několikama pojmama. Tady je souhrn :

        SECTOR, ROOM - místnost, prostor, prostě to, kde se chodí. Má zdi
     ( viz LINEDEF ), strop a podlahu a daj se do ní dávat vjeci.

        LINEDEF, WALL - stěna, to mezi stropem a podlahou. Může bejt celá
     polepená textůrama a sprajtama, může bejt  prostupná  a neprostupná.
     Jsou  dva  druhy zdí. Jendoduchá a  dvojitá. V BUILDu  je jendoduchá
     bílá a dvojitá je červená. Každá  zeď má dva  rohy ( viz VERTEX ). A
     zeď mezi sektorama má "wokno" aby se dalo z jednoho  sektoru prolízt
     do druhýho.

        VERTEX - roh. De s nim  hejbat a tak měnit  místnost, tvar atd...

        SPRITE - objekt ve hře - buďto estetické zkrásnění ( strom, šutr,
     záchod ) a nebo funkční  věc. ( Tlačítko, příšera  nebo tzv.: SECTOR
     EFFECTOR, LOCATOR ..... )

     Takže už víte co co je a směle do čtení


            výheň