preview
                                                     
                                                     
                                                                     
                                                                     
                                                                
                                                                     


     Bylo by  naivní si myslet, že  jste nikdy neslyšeli o  Doomovi. Skoro
     jistě jste také slyšeli o takzvaném Doomu III. - Quake. Možná se může
     zdát  divné,  že  v  časopisu   převážně  orientovaném  na klasiky se
     oběvuje preview  na hru, která  ještě ani nevyšla.  Ale jak se  říká,
     vyjímka potvrzuje pravidlo, a proto  tento text berte  jako zpestření
     k recenzím her  většinou staršího data. Ale  dost již hloupejch keců,
     prostě si myslím,  že by to mohlo zajímat snad každýho, a tak jsem to
     napsal. Jdem na to :

                     paprsky slunce dopadají na kamennou terasu 

     - Quake  bude s možností  pohledu do všech  stran. Dnes již standard.


     - plně 3-D objekty, polygonové a texturované

     - rozšíření interakce hráče s okolím

     - nové síťové možnosti jako :
             - mnoho hráčů v jedné hře (8, 16 ?)

             - připojování/odpojování hráčů bez nutnosi restartu hry

     - slyšel  jsem   něco   o  tom,  že  zdrojový   kód  prý  bude  volně
       k dispozici

     - Quake bude mít  svý vlastní jazyk podobný nejspíše  Céčku => mnohem
       větší volnost při vytváření vlastních levelů

     - téma   a   období   ještě    nebylo   konečně   zvoleno.   Nejspíše
       fantasy/středověk,  ale s  editory si  každý může  udělat to, co má
       nejraději

     - nejprve bude vydána verze pro  DOS, následovat bude verze pro Unix,
       Windows 95 a OS/2

     - Quake není  "Doom III.". Je  to další, zcela  samostatný projekt po
       Doomu II.

     - první  datum vydání  hry byly  vánoce 95',  ale tomu  se nikdy nedá
       věřit

                                   nádvoří 

     - moje oblíbená část : hardware aneb na čem to poběží ?

                - Quake bude na stejném systému o dost pomalejší (logické)

                - Quake není pouze Pentiovská věc, jak se někteří obávají,
                  bude hratelný  již na 486  DX/66 (asi opravdu  minimum).
                  Samozřejmě  SVGA je  jiná věc.  Id software  se však již
                  jeden  programátorský zázrak  v podobě  Dooma I. povedl,
                  takže kdo ví...

                - v dnešní době, kdy  Megabyte paměti nic neznamená, téměř
                  neuvěřitelná zpráva : Quake možná půjde i na 4 MB ! 8 MB
                  je ovšem doporučeno a 16 MB optimální. Toto je ale velmi
                  nepravděpodobná a nezaručená zpráva

     - první oficiální  screenshoty vyšly 4.  října 1995 a  objevila se na
       nich jedna z příšer : červený drak

     - demo verze je již  také na světě ! Dokonce jsem ji  už měl, ale mě,
       ani nikomu jinému, nešla spustit. Škoda.

     - několik internetových adres, kde se můžete dozvědět více informací:

       http//www.idsoftware.com/qss.html
       http://www.portal.com/hleukart/rumorsquake.html
       http://www.hal-pc.org/jasonv/quake/
       http://doomgate.cs.buffalo.edu/jasonv/quake/
       http://doomgate.cs.buffalo.edu/games/quake
       http:/www.islandnet.com/ceaird/doom/quake.htlm

     (stejně nevim, kterej blázen by kvůli tomu mailoval do Ameriky)

                                drak nad hradem 


     Tak  a máme  to za  sebou. A  ani to  nebolelo. Já  jenom doufám,  že
     opravdu  nepůjde  o  "Dooma  III."  a  že  se  alespoň  trochu zlepší
     příběh. Také  by bylo  příjemné,  kdyby  se  ve  hře  objevilo trochu
     logických  úkolů -  příklad by   si programátoři  id softu  měli vzít
     z propracovaných misí Dark  Forces. Ale co je hlavní,  ať se nevydají
     vyšlapanou  cestičkou brutality  a násilí,  kterou nás  všechny firmy
     bombardují ze všech stran. Oni totiž vyhřezlé vnitřnosti, utrhané údy
     a napíchlá torza vyšly  z módy. Pak by se mi  z toho zase Ivan poblil
     na filtr a co pak... (hadr a kýbl, vole - Druhé já)

                                                          GOnDaR

     P.S. Sestaveno z různých zdrojů.
          Informace nejsou zaručené - samé drby.


            výheň