M I G H T   &   M A G I C   III. , IV. , V.

                               první potvory 

Všichni znáte Dungeon Mastera. To je tutovka. Většina také asi zná Eye of
the Beholder I., II., III., Lands of Lore, Betrayal at Krondor,
Wizardry VII., Ultima Underworld I., II., Arena, možná také méně známý
Bard's tales a trochu netypický, ale skvělý dungeon Knights of Xentar a
spoustu dalších.

                       fontána chce minci - tůdle 

Zrovna teď na mě jeden nejmenovaný člen redakce (Veslo)
míří raketometem, protože mě chce donutit, abych veřejně prohlásil, že
nejlepší dungeon všech dob je Betrayal at Krondor (zapmněl si na Ishary,
na ty nedám dopustit - Marky). Směle se před něj stavím a prohlašuji :

                            somálci v akci 

" Nejlepším dungeonem všech dob je trilogie Might & Magic ! "...bumm...
O dva metry vedle ! ( jeho sestra se kácí dokonale vykostěná k zemi )
     Je jedno, po jakém dílu šáhnete - zaručeně se budete mnoho týdnů
skvěle bavit. Díly 4 a 5 jsou dokonce tak komplexní, že umožňují vzájemné
propojení a vytvoření gigantu World's of Xeen.

                      ta krev na těch sekerách je moje 

     Teď nadešel ten slavný okamžik a já Vám prozradím, čím je každý díl
tak vyjímečný. Není to na svou dobu skvělou grafikou, ani příjemnou stereo
hudbou. Ta zázračná věc je Absolutní svoboda jednání.

                            jak na Havaji... 

Můžete jen tak chodit, vraždit nestvůry a mapovat krajinu, můžete plnit úkoly,
které Vám zadají některé postavy ( nezáleží na tom, v jakém pořadí ), koupit
si vlastní hrad a postupně ho rozšiřovat, zajít si zaválčit a získat zkušenost
do Arény, procházet se po mracích, těžit zlato, stříbro a drahé kameny nebo
se jít opít do němoty. No problem.

                        královský hrad v celé své kráse 

     Volnost pohybu je opravdu obrovská. Pohybujete se ve světě, který se
skládá z mnoha sektorů a když spojíte MM4 a MM5, je to opravdu velký
prostor k prozkoumání.

                              lebzna žvatlá rady 

     Další skvělá věc je, že když nemůžete přijít na jeden problém, prostě
odejdete a řešíte jiný úkol. Nestává se pak, že kvůli jednomu zákysu se
nehnete dál. Nakonec však jednoduché 'questy' přece jenom vyčerpáte a
musíte splnit ty těžké. Všechno je ale logické. Když se tímto budete řídit,
vše nakonec půjde.

                           město Fountain Head za noci 

     MM3 spustíte i na 286-ce s EGA a pc-speakru, takže si zahraje opravdu
každý. Takže si to shrneme - skvělá volba pro každého dungeonistu i všechny
ostatní. Fakt to nemá chybu.

                       měsíc na pozadí zasněžené krajiny... 

                             šmelíme aneb došly prachy 

                                                      GOnDaR

 Devil ZK - Docela dobrej dungeon.
 Veslo    - Krondor je lepší.
 ReDox    - Ultima Underworld II je nelepší !
 Marky    - Osedlat vrky a hurá na ně. Žádný dungeon nezůstal nepokořen.